*Mo9cA* Skrevet 16. desember 2008 #1 Skrevet 16. desember 2008 Søndag 14 testet jeg svakt positivt m QR. Ganske så svak strek, men er farge i den og den e godt synlig. Mandag dro jeg til lege med urinprøve for å få det bekreftet å den var så svak at lege dama regnet den for negativ og sa at det sikkert kom til å bli en SA. Dro rett til apoteket å kjøpte masse tester for å teste hjemme selv. Tok 1 CB og 1 CBD i dag tidlig og fikk svakt kryss på CB mens CBD viste "ikke gravid":-((( Hva er det som skjer?? Er jeg gravid eller mister jeg eller hva?? Holder på å bli sprø her nå:-((((
Carasnella Skrevet 16. desember 2008 #2 Skrevet 16. desember 2008 Blør du da? Skjønner ikke helt hvorfor du skulle miste? Synes damen på legekontoret var litt rar jeg. Når skulle du hatt mensen da?
*Mo9cA* Skrevet 16. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2008 Nei, jeg blør ikke i det hele tatt og symptomene er så absolutt til stede enda. Hun snakket noe om at siden testen var så svak så betydde det nok at dette ikke var liv laga:-(( Mensen skulle ha vært her forrige onsdag så jeg er i dag 4+6. Vi var jo helt i 100 her vettu, men nå er faktisk gleden borte og det er jo trist da:-((
Bare™ Skrevet 16. desember 2008 #4 Skrevet 16. desember 2008 Så rart at hun ikke tilbød deg blodprøve? Dersom det er Hcg i blodet ditt, slår det ut på test. Dersom du tester tidlig, kan det være det vises som "negativ" fordi Hcg nivået i urinen fremdeles er lav. Har også hørt at det ved tegn på sa kan vises som utydelig strek. Min lege sa at en strek er en strek, og tilbød meg blodprøve- for å bekrefte/ avkrefte og også fordi jeg egentlig var der for å få "medikamenter" man ikke skal bruke om man er gravid... Ring imorgen tidlig, og be om blodprøve- Det er det mest nøyaktige! Det de tar av urinprøve er det samme som hjemmetestene!
*Mo9cA* Skrevet 16. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. desember 2008 Det var liksom aldri snakk om noen blodprøve der. Hun sa liksom at det varvanlig å miste så det var bare å ikke miste motet. Men hun villa ha meg inn igjen torsdag for å ta en ny urinprøve for å se om streken var blitt sterkere. Men skal jeg virkelig gå dit da? Er det ikke bedre å bare vente å se det an da??? Hva haddu du gjort?? Vet virkelig ikke opp eller ned på noen ting i dag og er bare trist og lei:-((
Bare™ Skrevet 16. desember 2008 #6 Skrevet 16. desember 2008 Skjønner at du er utafor, jeg! Var der selv for litt over to mnd siden... Jeg ville definitivt tatt blodprøve. Det tjener ingen at du grubler, tror eller synser. Du bør vite- for din egen del:)) (Og de nær deg)... Møt opp tidlig imorgen, for at de skal få sendt inn blodprøvene...Aner ikke hvor du sogner til, men mine blir feks sendt til Ahus, og da fikk de analysert den samme dagen. Tror det tok tre dager likevel, men det er den desidert sikreste måten. Lykke til!!!!!
Shiny84 Skrevet 17. desember 2008 #7 Skrevet 17. desember 2008 jeg har jo fått svake streker en stund!! he, he, og prøvde cb-dig både i forrige uke og i går, den ble ikke gravid, men i går fikk jeg jo pos på QR og CB men de var svake enda.... så man ser nok strekene før digital slåt ut på gravid... I dag slo den ut og lyste gravid!!! Lege kontor testene har ofte en høyere/lavere sensitivitet, så har du fått så mange pos, så gratulerer!!
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 17. desember 2008 #8 Skrevet 17. desember 2008 Hvis du får legen din til å skrive en rekvisisjon til å ta blodprøver på lab'en på et sykehus, får du sannsynligvis svar dagen etter. Da tar de to blodprøver med to dagers mellomrom for å se om det er hcg-stigning. Selv gikk jeg privat forrige gang, bare for å få bekreftet/avkreftet graviditet eller eventuell sa. Det koster litt, men de bruker tid på deg og gir seg ikke før du får svar. Lykke til, håper virkelig at du er gravid med en spire som klorer seg fast!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå