Gå til innhold

Noen som kan vite hva som "feiler" meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått sååå vondt i korsryggen, klarer nesten ikke å bøye meg ned for å plukke opp ting. Så har jeg sånn gangsperr på innsiden av lårene, enda jeg ikke har mosjonert noe. Føler at både rygg og mage holder på å sprenges. Jeg er bare i uke 18 :/

Noen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man er gravid blir bla leddene litt løsere, og man "tåler" mindre enn vanlig. Så skal ikke så mye til før man føler seg gåen og sliten. Jeg merket dette tidlig, spesielt at jeg fikk vondt,(akkurat som en låsning i korsryggen) når jeg hadde gått eller stått mye. Nå skal det ikke mer enn en times shopping eller litt lett husarbeid til før jeg har problemer med å komme meg opp av sofaen resten av den dagen.

Skrevet

Bekkenløsning er jo en kjent sak som kan oppleves på forskjellige måter, å har bekkenet ditt begynt å røre på seg kan jo isjassen merke det. så har nok villa bestilt meg time til lege, fått henvisning til fysio og begynt å trene med en gang. Har hatt/har bekkenløsning i begge mine svangerskap, å det begynte fryktelig tidlig begge gangene til meg også. For meg har trening vært det eneste som har funket. Har du muligheten til basengtrening vil jeg absulutt anbefale det. lykke til ;0)

Skrevet

Tusen takk for svar dere :))

Kanskje det kan være bekkenløsning ja. Men jeg føler at trening ikke er det rette for meg, klarer jo nesten ikke å gjøre noe som helst. Jeg har 100 stilling som renholder, men føler at det tar knekken på meg akkurat nå :(

Må vel bestille time hos lege...

Hørtes deilig ut med bading i basseng forressten :))

Skrevet

Velkommen i klubben! :)

Jeg begynnte sånn allerede i uke 12. I dag er jeg i uke 21 og 100% sykemeldt (er hjelpepleier med tung jobb). Hormonell bekkenløsning sier legen... Kjennes ut som kniver som roterer i korsrygg og lysken. Venstre beinet mitt henger ikke helt sammen med hofta og svikter rett som det er... MEN det går ihvertfall til verdens beste sak :):)

Skrevet

Hei

Eg hadde liknande problem, med smerter nedover rumpa og låret frå isjasnerven, pga stivheit i ryggen. Hadde og smerter på innsida av låret, som gangsperr. Eg gjekk til kiropraktor. Der fekk eg gradert sjukmelding (har fysisk arbeid) og behandling. Har og fått strekkøvingar eg skal gjere heime. Merka faktisk skilnad første gangen eg gjekk ut derifrå, og har vorte gradvis betre. Er gjerne litt ømmare den dagen eg har behandl, men vert betre dagen etter. Har hatt fleire behndlingar og oppfølging. Men kiro må ein jo betale ein del på sjølv. Fordi det har funka bra på meg så har eg teke meg råd til det. Har jo ikkje prøvd fysio og bassengtrening då, så kan ikkje uttale meg om det. Men sidan det sit mykje i ryggen, kan nok ein kiropraktor hjelpe deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...