Anonym bruker Skrevet 16. desember 2008 #1 Skrevet 16. desember 2008 Jeg har postkasseskrekk! Jeg vet ikke hvorfor heller. Jeg har aldri hatt noen store økonomiske problemer. Ja, det har vært noen inkassovarsler i min ungdom, men aldri noe jeg ikke har klart å ordne. Nå går det rundt og litt til, så vi får spart noen tusen i måneden i tillegg til regningene. Jeg har budsjett på hva vi betaler, og setter i tillegg av 1000 kroner til "ekstraregninger", som f.eks hvis strømmen blir litt høyere enn vanlig, eller jeg har bestilt noe over nettet. Allikevel er jeg så livredd for disse brevene! Jeg syns det er grusomt å gå og hente posten, og har helst ikke lyst. Det aller vanskeligste er det å åpne brevene egentlig, når de først er åpnet er det virkelig deilig å få dem betalt, men jeg vil helst gjemme brevene under sofaen... Vi får hele tiden f.eks brev fra banken om at renten har endret seg o.l. (huslånet vårt er delt i to, og vi får begge brev, så det blir jo 4 brev hver gang) og hver gang er jeg skikkelig redd for at det skal stå at vi har misligholdt lånet eller noe, selv om jeg vet det ikke stemmer. Hva kan jeg gjøre for å bli kvitt denne irrasjonelle angsten? Mannen min tar som regel inn posten siden jeg ikke "tør", men helst skulle jeg ønske noen kom og åpnet dem for meg før jeg i det hele tatt så dem, så jeg bare kunne legge dem inn på nettbanken med en gang. Er jeg helt gal eller? Er det noen som har tips?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2008 #2 Skrevet 16. desember 2008 Kanskje noen kan legge det ut på skravle for meg? HI
Miss Misantrop Skrevet 16. desember 2008 #3 Skrevet 16. desember 2008 Nå har jeg lagt innlegget ditt ut på skravle. Har hørt om denne typen fobi før. Det er litt på samme måte som at noen ikke kan klare å høre voicemail. Jeg har en greie med at jeg må betale regninger med en eneste gang de kommer. Og det til tross for god økonomi (den har heller aldri vært dårlig). Får helt noia hvis mannen min lar de ligge en dag eller 2.
Yarn Skrevet 16. desember 2008 #4 Skrevet 16. desember 2008 Hva med Avtalegiro og andre måter å betale direkte via banken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå