Fallerifallera Skrevet 16. desember 2008 #1 Skrevet 16. desember 2008 Noen som har prøvd? Hvilket merke, og hadde det noen effekt? Jeg bruker en halv Postafen i ny og ne, mest om kvelden, men synes jeg har sett at det er andre merker i bruk her og?
meg & to små vampyrer Skrevet 16. desember 2008 #2 Skrevet 16. desember 2008 Av reisesyketabletter har jeg kun hørt om postafen i bruk mot svangerskapskvalme... Tar du det uten å rådføre med legen? Jeg tør ikke det jeg... pysa meg:) Sist svangerskap fikk jeg kvalmestillende kalt afipran av legen (resept), men de sløva meg helt ut og ned. uff.
Fallerifallera Skrevet 16. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2008 Pappan min er lege og han sjekket det grundig ut før han sa jeg kunne prøve små doser. Det er iallfall ikke påvist at det kan skade fosteret. Jeg var veldig usikker, for fastlegen min ønsket i utgangspunktet ikke å skrive ut resept (på afipran da antar jeg). Men etter at jeg var hos fastlegen har kvalmen blitt så ille at jeg nesten er desperat, fælt og si det men!.. En halv postafen om kvelden gjør at jeg sover hele natta og dermed får en bittelitt bedre start på dagen. Men jeg blir fryyyktelig trøtt av det og får litt vondt i hodet, så derfor jeg ikke tar den på dagen, kun om kvelden. Syntes du afipran hjalp på kvalmen? Selv om jeg antar at de andre bivirkningene veide tyngre..
julibarn09 Skrevet 16. desember 2008 #4 Skrevet 16. desember 2008 Jeg vet ikke om dere har forsøkt eller blitt anbefalt akupunktur..,så det er mulig jeg skyter litt hardt her..Jeg syns det er utrolig dumt at man blir tilbudt medikamenter for kvalme under svangerskapet, når akupunktur fungerer UTMERKET!! Det balanserer deg, pluss at det har umiddelbar effekt. Det hjelper på hormoner også, ubalanse. Tro meg, det er en fantastisk ting at det finnes! Benytt det! Jeg er lettet over at jeg tok den behandlingen. Beklager om jeg høres krass ut;) Er egentlig ment godt. Det finnes naturlig god hjelp for kvalme. (Leger er forøvrig pålagt å informere om dette dersom pasienten kommer med slike plager under svangerskap) Lykke til!!
Fallerifallera Skrevet 16. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. desember 2008 Det er fint og høre at akupunktur hjelper for noen. For meg gjør det IKKE det! Jeg var på sykehuset mange ganger sist svangerskap og fikk det. Det letna kanskje litt i maks et par timer, men så var det på'n igjen. I tillegg er jeg utrolig pysete for nåler og synes akupunkur gjør skikkelig vondt, så jeg orker bare ikke å prøve igjen denne gangen! Så selv om det hjelper for deg er det dessverre ikke slik at det hjelper absolutt alle andre!
Wiingla Skrevet 16. desember 2008 #6 Skrevet 16. desember 2008 Akupunkur hjelper jo ikke i flere dager i strekk. Jeg går selv til akupunktur, det hjelper samme dagen, men hvorfor ikke kjøpe armebånda for reisesyke og morgenkvalme. Det er akupunktur kuler på de. har kjøpt de selv, fungerer utmerket. plasserer kulene på akup.punktet. Heller det enn å dytte i meg medikamenter. Er masse annet som fungerer mot kvalme, sånn at man slipper å ty til medikamenter. Er iallefall ikke dumt å prøve. Fungerte akupunkturen bare noen timer føre du ble kvalm igjen hjelper seaband, de kan du ha på 24/7 så da slipper du den kvalmen:)
nissi32 Skrevet 16. desember 2008 #7 Skrevet 16. desember 2008 Jeg kjøpte reisesyketabletter på helsekosten fra serien solaray ginger trips heter de å på gyn på sykehuset sa de at de var helt ufarlig kan ta 1-4 om dag de hjalp meg veldig er tyggetab men det klarte jeg ikke for det smaker ingefær så jeg delte de i 2 å svelgte de hele har tre venniner som også bruker de å de fungerer. verdt et forsøk iallefall. lykke til.
meg & to små vampyrer Skrevet 17. desember 2008 #8 Skrevet 17. desember 2008 Ja, afipranen tok kvalmen. Men som sagt, jeg var så sløv og trøtt at jeg følte meg neddopa av de. Jeg kunne ikke gå på jobb i offentlig forvaltning og svare på kundehenvendelser osv sånn for å si det slik. Så da ble jeg sykemeldt uansett. Så lot jeg være å ta de og sov istedet:) Kanskje jeg kan ha med en postafen som sikkerhet på eksamen fredag da. Er så redd jeg skal bli overkvalm da. Vet jo at mange bruker postafen, er jo ikke det.
julibarn09 Skrevet 17. desember 2008 #9 Skrevet 17. desember 2008 Jeg legger meg flat på den... Det var også derfor jeg skrev at jeg ikke mente å virke krass, og at jeg ikke visste om dere hadde forsøkt. Jeg er 100% med på at om noe ikke funker, så prøver man heller noe annet, og ALT er individuelt. Jeg har full forståelse!! ) Jeg er vel bare litt ivrig på at folk skal prøve de "sunneste" veien først. Er nok litt el-naturell der..hehe. Men, som de andre skriver her, så er seaband en god sak for å holde kvalmen unna..hvis nåler ikke er aktuelt. Håper du finner en løsning:)
meg & to små vampyrer Skrevet 17. desember 2008 #10 Skrevet 17. desember 2008 he he, med en mor som er akupunktør burde jeg jo prøve det. Men jeg vet jo hva de lærer på den skolen og stoler nok ikke helt på det. + at jeg har forsøkt det selv før og det da gjorde vondt verre.
_Mita_<3 Skrevet 17. desember 2008 #11 Skrevet 17. desember 2008 Hei:) Jeg ville anbefalt seaband.. Det overvinner kvalmen uten medikamenter.. Det er to bånd som du skal ha på hver hånd ved pulsen. Dette funker utrolig bra. Jeg jobber som ekstra i color line og sist jeg var gravid ble jeg litt dårlig da jeg jobben å det var sjø.. å jeg brukte det hver gang å det funker!! Dette brukte jeg når jeg lå hjemme med omgangsyken osv osv.. funker mot all slags kvalme.. les mer på www.seaband.no
yret Skrevet 17. desember 2008 #12 Skrevet 17. desember 2008 Det er flott med mange råd mot kvalme, men det er viktig å være klar over at langt fra alt funker på alle. Selv har jeg diagnosen hyperemesis - ekstrem kvalme, og for meg hjelper det ikke med seaband, akupunktur, ingefær, salte kjeks osv. osv. Tro meg, jeg har prøvd. Jeg må ha medikamenter for å holde kvalmen i sjakk. Forrige gang jeg var gravid måtte jeg bruke sterke medisiner (var innlagt) som egentlig ikke er anbefalt for gravide. Denne gangen håper jeg å klare meg på postafen. Ekstrem kvalme kan faktisk være ganske farlig, så om legen foreskriver medikamenter, så har h*n kanskje en reell grunn for det. ;-) Bare sånn til ettertanke.
Fallerifallera Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #13 Skrevet 17. desember 2008 Seaband er prøvd opp og ned i mente, både under dette og forrige svangerskap, uten noen som helst effekt! Akupunktøren fra sist runde forklarte den manglende effekten jeg har av at mine punkt i handleddene "ligger langt nede" og er veldig vanskelig å finne. Så til dere som kommer med gode forslag: Jeg har virkelig prøvd ALT jeg har kommet over av kjerringråd, alternative behandlinger etc. Jeg har knasket B-vitaminer, ingefær, prøvd alt fra sjokomelk til grønne epler, farris og eplejuice, tørre kjeks, ingefærvann, etc etc etc. Ingenting hjelper! Så jeg "dytter" ikke i meg medikamenter bare for moro skyld eller for enkelthets skyld, bare for å ha sagt det.
Fallerifallera Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #14 Skrevet 17. desember 2008 Takk! Jeg kunne, i likhet med deg, ønske at bare ETT av kjerringrådene kunne lette bare LITT på kvalmen. Jeg skjønner jo at folk blir "frelst" på det som har hjulpet for dem, og jeg kunne inderlig ønske det gjaldt meg og, men slik er det dessverre ikke.
Fallerifallera Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #15 Skrevet 17. desember 2008 Takk, de sal jegseke ut. Jeg spurte på helsekosten her en dag om de hadde noesomhelst mot svangerskapskvalme, og da sa de ikke noe om det, men det er kanskje ikke så godt kjent?..
Fallerifallera Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #16 Skrevet 17. desember 2008 Tro meg, jeg kunne virkelig ønske det hjalp meg og. Her jeg bor får gravide til og med gratis akupunktur på sykehuset under hele svangeskapet, så det er et veldig godt tilbud for de det hjelper for.
Fallerifallera Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #17 Skrevet 17. desember 2008 det skal jeg sjekke ut, skulle det stå der ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå