Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til samtale på torsdag. Jeg får da mest sansynlig satt igang fødselen pga av fysiske / psykiske plager. Men det jeg er redd for er at det skal ende i hastesnit. Har hørt at mange slike fødsler gjør det. Så burde jeg da gå for keisersnitt fra starten av? Er så utrolig sliten både psykisk og fysisk så jeg vet ikke om jeg kommer til å takle en hard fødsel..... Men vet ikke hva jeg skal gjøre.... Noen som har gode råd? Har født to barn (vaginalt) fra før.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg var deg så hadde jeg vurdert keisersnitt utfra hva den/de fysiske/psykiske plagene er. Hvis det er fare for babyens liv og helse, så hadde jeg ikke stusset, men tatt KS. Hvis du selv er utslitt fysisk og psykisk pga ting i svangerskapet og sånt, så kan det være en god løsning fordi du da kan komme deg fortere tror jeg. Jeg vurderte KS da jeg slet som verst med mine ting... men nå har alt forandret seg de siste ukene, og jeg begynner endelig å innse at alt blir mest sannsynlig normalt for oss begge.

Skrevet

Hvordan var de andre fødslene?

Jeg skal ha KS i midten av januar (hadde en kjempe tøff fødsel sist) og har roet meg veldig etter at det ble bestemt. Nå gleder jeg meg til babyen kommer :-)

Hva sier legen?

Uansett har du helt rett i at planlagt KS er mye bedre for alle parter enn hastesnitt.

Skrevet

Hei! Jeg har vært gjennom både ks og vanlig fødsel, og er ihvertfall ikke i tvil om at jeg vil prøve å føde vaginalt denne gangen(selvom jeg sikkert kunne fått ks med bakgrunn i forrige fødsel). Men vi er jo forskjellige, så du må nesten bare stole på din egen følelse og legens anbefalinger. Jeg kan jo si at min forrige fødsel endte i hastesnitt, uten at det var spesielt dramatisk eller med fare for babyen.

Skrevet

hvordan kommer man seg fortere etter et KS............ ????

Da mye bedre å føde vaginalt end at få KS, det er altså en operasjon ikke noe å tulle runt med om ikke det er veldig nødvendigt. Der kan opstår mange komplikasjoner etter et KS som kan tage måneder at komme seg etter, og mye tid på hospital om man er uheldig. Ser ikke hvordan du tror man kommer seg fortere etter KS :) ikke endgang om KS går bra. Kommer selvfølgelig an på hvilke komplikasjoner det er hun har, men om ikke føden har sagt hun skal gå for KS tenker jeg de mener bedste veien er å føde vaginalt (det er der nok en grunn til ? ) :)

Min mening i hvert fald, også selv om man føler seg sliten. En operasjon er ikke mindre hård ved kroppen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...