Gå til innhold

Liv og død! Trenger svar!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min far har giftet seg med en filipinsk dameog flyttet midlertidig til filipinene. De har for noen dager siden fått en liten jente som er født 6 uker for tidlig og med to hull i hjertet.. De er i filipinene nå. Har forstått det sånn at man må betale ca 5000 peso per døgn for å ha den lille der å holde henne i live. Problemet er altså økonomisk nå. Min far er redd for å bli kastet ut av sykehuset om de finner ut at han ikke er i stand til å betale. Noen som vet hvor han kan få hjelp? Norsk ambassade? Sjømannskirken? Hva er mulighetene for å få noe hjelp der nede. Dette står jo mellom liv eller død for den vesle jenta!

Håper noen kan svare raskt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen i familien som kan hjelpe til med penger?

Skrevet

Jeg er vel egentlig den eneste som har kontakt med pappa i familien etter han har flyttet. (Ikke så mange som godkjente ekteskapet hans)

Og jeg venter barn selv nå og har ikke så har ikke så mye å gi. Forferdelig situasjon syns jeg. Ikke noe kjekt å ikke kunne hjelpe den lille.

Skrevet

Det forstår jeg godt :-( Det er nærliggende å ta kontakt med ambassaden, siden de i det minste har oversikt over de systemene som finnes der. Hvis han har en bankforbindelse i Norge, kunne jo det også være en mulighet.

Lykke til!

Skrevet

Dette er vel en av de situasjonene vi kaller inn hele familien. Tar opp lån under pipa og håper på at babyen overlever. Trist han ikke har forsikring.

Skrevet

Adressen til ambassaden er www.norway.ph

- men for aa vaere helt aerlig saa tviler jeg paa at de kan hjelpe. Men du boer jo proeve saa klart.

De vil nok la babyen vaere paa sykehuset saa lenge den trenger det, de sender han/henne ikke hjem igjen, men faren din kommer til aa faa gjeld/skylde sykehuset penger. Er det ingen i familien som kan hjelpe da? Selv om de ikke likte dette ekteskapet er det jo en liten baby som er alvorlig syk det dreier seg om her..

Skrevet

Jeg tviler på om noen andre hjelper til med det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...