Gå til innhold

Flere kvalme og trøtte i uke 8??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja,det skal ikke være enkelt..noe må det jo være.Og i mitt tilfelle er det kvalme og en utrolig trøtthet som gjelder for tiden..

Flere som venter tidlig augustbarn og har det på samme måte?

Fint om dere forteller litt om hvordan dere har det og hvordan dere kommer gjennom dagene med disse plagene..

Ellers GOD JUL til alle :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene! Jeg er i uke 9. Trøtt, trøtt, trøtt!! Sov så mye du kan, det er kroppen som vil ha hvile;) De sier at det man går igjennom i første trimester er tyngre fysisk enn en fjellekspedisjon! Det foregår enormt mye!!

Lytt til kroppen, det funker ihvertfall best for meg.

Kvalmen, der har jeg en ting å si, etter mange dårlige forsøk på alskens urter osv... Det er akupunktur som fungerer!! Veldig bra behandling. :o)

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Samme med meg, er inni min 8 uke nå og er sinnsykt trøtt og kvalm. Kvalmen kommer når som helst på døgnet, og skal ikke mye til for å gjøre meg kvalm. Er mye sulten, men spiser litt og blir kvalm, slik er hverdagen preget...Klarer ennå å holde på maten da,så har ikke kastet opp. så om jeg klarer å holde kvalmen litt i sjakk,er jeg fornøyd:)

Ellers legger jeg meg kl 21-2130 hver kveld og sover til kl 6 neste morgen, så blir endel søvn. stakkars samboer,føler meg litt kjedelig om dagen..

Skrevet

Student, med eksamen i uke 6, 7 og 8. Helt forferdelig for jeg klarer ikke lese, får ikke med meg noe, og må hjem å legge meg og sove minst to timer etter en sånn økt.

Kvalm har jeg ikke vært mye, men mageknip ja, masse mageknip.

Skrevet

Hei!

Jeg hadde masse mageknip i uke 5 og 6, når uke 7 kom ble jeg bare trøttere og trøttere.. også kom kvalmen i slutten av uke 7 og den har jeg fremdels nå i slutten av uke 8. På fredag blir jeg i uke 9 og er spent på hva som møter meg da..hehe..

Skrevet

Jeg er også i uke 8 og kvalm både morgen og kveld. Føler meg skikkelig fyllesyk om morgenen! Mitt tips er å legge seg tidlig og samtidig ha GOD tid om morgenen, gjerne en time før man skal gå hjemmefra. Stå opp i rolig tempo, drikk et glass cola/pepsi max eller eplejuice, og spis et nøytralt knekkebrød med en nøytral smøreost, feks. Philadelfia. Hvis du kjører kollektivt anbefaler jeg å gå til neste bussstopp slik at man får litt frisk luft. Dette har ihvertfall funket bra for meg de to ukene jeg nå har slitt med kvalme.

Og husk å spis regelmessig gjennom hele dagen, gjerne hver 2-3 time. Jeg har alltid et par mandariner i veska (har fått helt dilla!) og knekkebrød stående på jobb.

Husk at vi spyr for et godt formål, jenter :)

Skrevet

Etter min vanlige sykluslengde har jeg termin ca. 7. august. Blir spennende å se på første kontroll!

Skrevet

kan slenge meg på denne tråden her. er så utroolig kvalm, og trøtt. å være kvalm er det værste jeg vet, og jeg klarer ikke å fungere. så i dag ble jeg sykemeldt i 2 uker. så får vi håpe kvalmen snart forsvinner igjen!!

Skrevet

Hei!

Jeg er i slutten av uke 7 og kvalm store deler av dagen! Todde d var spysyken først, da samboeren min hadde d, men har sjønt at d ikke er tilfelle da jeg har vert kvalm i snart en uke...føler meg også vanvittig trøtt! Gleder meg til dette går over, og ikke minst til å få vite at alt går bra med den lille :) Er d noen som vet når man får UL, legen min sa d var vanlig i uke 17, å syns d er så lenge å vente! Tenkte å høre me legen å jordmor om de kan lytte etter hjertelyd når jeg skal til de i uke 11.

Min Sympati til alle som er kvalme!!!

Skrevet

Ja den kvalmen er ikke bare bare.De som slipper aner ikke hvor heldige de er...

Var foresten å kjøpte urizal ingefær tabletter idag.Har du prøvd de??

har tatt to ganger idag og synes faktisk det hjelper :) :)

Du kan bestille privat ultrlyd tidlig hvis du vil,ellers er det bare den i uke 17 vi får..

Skrevet

Heisann, jeg er 8+1 og kvalmen har slippet taket, men jeg er super trøtt, zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Jeg har vært kvalm 24/7 fra uke 5 til nå, forhåpenligvis gir det seg for deg snart også.

God jul uke 8ere

Skrevet

Heldig du er da:)har hvertfall ikke sluppet taket her igården,går kvalm bare mer og mer synes jeg.

har kjøpt meg tabletter idag så nå håper jeg de kan hjelpe meg.skal jobbe 5 dager nå før jeg tar juleferie og det er ikke noe særlig å gå sånn på jobb:(

Skrevet

Huffda, håper tablettene hjelper da, og prøv å spise selv om det overhode ikke frister, det var det eneste som hjalp meg.

Skrevet

Har vært superkvalm hele døgnet. Var kvalm allerede før jeg fikk pos test. He, he. I går kjøpte jeg ingefærkapsler og i dag er jeg mye bedre. Håper bare det fortsetter.

Skrevet

Jeg kjøpte også ingefærtabletter og synes jeg føler kvalmen litt mindre.

Må bare spørre hvilke du kjøpte??

Skrevet

Urizal. Våknet om natta av at jeg var kvalm også. Så nå krysser jeg fingrene. Har tom vært en tur på shopping i dag. Tidligere har jeg funnet sofaen tvert jeg har kommet hjem fra jobb. Ikke helt enkelt når en har to fra før.

Skrevet

Ja tenk på dere som har barn fra før.. My honours!

Jeg er ny her inne, og føler meg veldig ny og litt lost i forhold til det å være gravid også. Veldig godt å kunne få noen tips fra andre i samme situasjon. Har termin tidlig i august og er lykkelig og livredd. Mest livredd, men regner med at det henger litt sammen med kvalmen og trøttheten!

Kvalmen er en artig type, det eneste som hjelper for meg er å spise og sove og sove. Knekkebrød er en hit, og lunchkaker fra ica!

Spørsmål: er det virkelig mulig at magen alt begynner å vises? Jeg trodde det var litt tidlig, men det er da en bulk der nede som er helt ny?

Er det bare lunchkakene fra ica?!

Skrevet

Hehe ja det kan jo være det er lunchkakene :D

Nei,siden du er førstegangsgravid tror jeg neppe det er mage,men det kan jo selfølgelig være.Kan jo hende det er 2???

Jeg venter nr.3 og da kommer jo magen tidligere men selv om jeg føler jeg har litt allerede så er det nok bare det at jeg er oppblåst.Fordøyelsen går jo litt treigere så spesielt på ettermiddag/kveld jeg føler jeg magen er der..

Skrevet

Hei:-)

Jeg er i uke 8,og er så trøtt zzzzz. Har en liten gutt på 2 1/2 år,som ser mamma sløve på sofaen :-) Godt å ha sambo der da..

Er bare kvalm viss magen er tom,så derfor har jeg begynt å spise hver 3 t ca. Og har alltid frukt i vesken. lykke til.

ps .termin 3 aug

Skrevet

til garota80

Da har du og jeg termin samtidig:)Her er også kvalmen verst når magen er tom så har blitt veldig flink til å spise regelmessig..

jeg har to unger fra før og kjenner at når de endelig er i seng på kvelden så kapitulerer jeg(stygt sagt men akkurat nå er det sånn)..må si jeg ser virkeli frem til å passere 12 uker :)

Skrevet

Hei hei, nå er jeg ca 8+1 så her er jeg også!

Formen er varierende her. Litt kvalm og så litt ikke kvalm. og urizal funker veldig bra på meg, to timer kvalmefri per tablett:)

Har hatt eksamen i går og er nå helt utslitt. Alene hjemme mens mannen er på jobb til 24 nå. 2åringen bomber huset, men jeg orker ikke følge etter ham nå:) slapp mamma med andre ord.

Veldig trøtt for tida. Og veldig sulten på kjøtt (uvanlig for meg).

Skrevet

når du er 8 pluss 1,er du ikke i uke 9 da??

Eller tar jeg helt feil da??

Jeg har nemlig trodd at jeg er i 8.uke helt frem til 7 pluss ....

Skrevet

Jo, jeg er jo i 9.ende uka, men siden alle sier at de er i uke 8 når de er +..så regna jeg med dere snakka sånn også. :) har sett de andre her inne gjør det selv om det er feil rent teknisk.

Skrevet

Ok,jeg jeg sier jeg er i uke 9 selv om jeg bare er 8 pluss 2..

Tar du ingefær ennå??

Har lest litt på de sidene som det stod i advarsel mot ingefær i ovenfor så nå har jeg slutta:(Og det var synd for synes det ble bedre etter jeg begynte å ta di...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...