Gå til innhold

Er det noen som jobber i barnehage her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, vi skal ha nissefest i bg, og JEG har fått ansvar for samling etter vi har spist grøt og før nissen skal komme.

Jeg har aldri vært med på dette før, og lurer på hva i alle dager jeg skal finne på i denne samlingen, er det noen som har noen tips og råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe av dette har jeg hatt på nissefester

Tenne adventlys.

Synge julesanger.

ett lite skuespill eks dramatisere musevisa eller en liten historie fra blåfjell.

lese ett juleeventyr eks "bygda som glemte at det var jul"

Skrevet

Her er ei artig regle du kan bruke. Du kan feks finne noe som ligner på ei rød nisselue og ei blå nisselue, tre dem å fingrene dine. Eller så kan du få en annen voksen sammen med deg og dere kan ha ei framvisning av reglen. Ungene synes denne er veldig morsom. Ta den gjerne to eller tre ganger..

Her er nisse rød, og her er nisse blå. begge to har nisseluer på. Nisse rød kan nikke, og nisse blå kan vrikke. Nisse rød kan gjemme seg og nisse blå kan klemme seg. Her er nisse rød og her er nisse blå. Nå må begge skynde seg å gå!

Skrevet

har også gjort det samme. Og gå rundt juletre, om dere har det.

Og prate om nissen som skal komme ;0)

Skrevet

Eller du kan lage et brev fra julenissen. Feks si at du fant det ute i snøen..i brevet kan feks nissen ha skrevet litt om hva han styrer på med, at han har sett at det er så mange snille barn her i barnehagen osv. Det er noe som fenger barna :)

Skrevet

du kan skrive lapper med julesanger på... legg lappene i en nisselue og la barna trekke hvem lapp dere skal synge!

Også må dere jo synge på låven sitter nissen sånn ca 3-4 ganger før nissen kommer da! Høyere og høyere så nissen hører hvor dere er!

Tror nok du kan finne på nesten hva som helst, barna har ikke så høye krav og er nok mer enn overspent på at nissen skal komme!

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...