Gå til innhold

Min fødseslhistorie (keisersnitt)

Anbefalte innlegg

Skrevet

På torsdag var jeg ute og handlet sammen med en venninne da jeg plutselig fikk så vondt i magen (kvalm). Sikkert fordi du har spist lite sa venninen min. Rakk såvidt å komme inn døra hjemme før jeg måtte ringe mamma for å passe 2.åringen min, jeg var så dårlig, men ikke i fødsel, magevondt og kvalm. Etter hun hadde vært hos meg i 10 minutter begynte jeg kaste opp MASSE og hadde store magsmerter. Ringte føden for å si ifra, men de sa som jeg regnet med at dette neppe var starten på fødsel :-)

Sambo kom hjem fra jobb og smertene ble til å holde ut etterhvert. Plutselig sa det "knepp" og vips var vannet gått. HJELP tenkte jeg, skulle til KS samtale dagen etterpå, og her var det bare å forte seg til sykehuset! Vannet gikk 18.30 og 30 minutter etter var jeg på sykehuset. Hadde kraftige rier som varte i over 1 minutt allerede og gode 2cm åpning. Etter iherdige forsøk på å overtale meg til å føde vaginalt ga legen opp og satte meg opp til KS. Klokka kvart på ni ble jeg trillet inn på OS og kvart over ni var han ute, den lille gutten min. 2790g og CRL på 30,5. Totallengde gikk ikke å måle fordi han hadde ligget i seteleie så lenge og hadde beina rett opp :-) Tipper 46-47cm.

Stinga gjorde sykt vondt den første dagen, men jeg dro hjem allerede lørdag formiddag, med voltaren i veska.

Han er verdens snilleste gutt, har enda ikke harr gråtetokt, noe mor er glad for :-)

Lykke til alle dere andre!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så masse :) Jeg skal ha KS på lillejulaften og er kjempespent. Det må være fint å ha fått babyen ut i god tid før jul :)

Bare lurte på dette med at det ikke gikk an å måle totallengde fordi han hadde sittet så lenge at bena pekte rett opp.. eh, har dette rettet seg ut nå? Kanskje dumt spørsmål, men det hørtes vondt ut for babyen da..

Skrevet

Gratulerer så mye med den lille flotte gutten :)

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten & velkommen til verden

lille Prinse gutt :o) Ønsker dere masse lykke til videre!!

God Jul & Godt Nytt År :o)

Skrevet

Tja neimen vet jeg om det gjorde vondt for han, ingen stillinger for babier i magen ser spesielt gode ut hihi. Men de rettet seg ut etter 2 dager, men har fremdeles ikke målt han!

Skrevet

Gratulerer så masse:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...