dritgrei hei hei! Skrevet 16. desember 2008 #1 Skrevet 16. desember 2008 "Den som kun tar spøg for spøg, og alvor kun alvorligt, han og hun har faktisk fattet begge deler dårligt." - Piet Hein
dritgrei hei hei! Skrevet 16. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 16. desember 2008 Når jeg tenker meg om så må det mer tekst til dette sitatet, eller... jeg må fortelle hvorfor dere får dette i dagens luke. Da jeg var 13 år oppdaget jeg Piet Hein og hans tanker om tingene, og dette var det som festet seg. Jeg husker at jeg som ungdom brukte dette ordspråket til å trykke meg selv ned, "de mener ikke alt det fine og alvorlige de sier, for den som kun tar spøk for spøk....." eller den spøken der var morsom, men noe av det var ikke bare erting men alvore, for den som kun tar spøk for spøk...." Det har vært med meg helt fremme i panna i mange år. Hvis jeg sier noe som er på kanten, eller noen andre sier noe som er på kanten.... MEN Her om dagen møtte jeg en bekjent, en voksen mann, og plutselig sa han mens vi snakket; den som kun tar spøk for spøk.... også videre, og plutselig ble ordspråket noe nytt for meg. plutselig ble det bare en selvfølgelighet, som ikke nødvendigvis er skrevet for å trykke meg ned, men skrevet fordi verden ofte er akkurat så tvetydig eller tosidig at ingenting kan være BARE det ene eller det andre. Det ble plutselig bare et bilde på at Sånn er verden, take it or leave it!.... Det var fint, og jeg ble glad. Så i luke nummer 16 var det egentlig en nyoppdaget tolkning av en gammel "GRUK". :-) ha en fin dag
Gjest amandine Skrevet 17. desember 2008 #3 Skrevet 17. desember 2008 Takk for at du deler villig av deg selv! Så føyer jeg til mitt favoritt-gruk (jeg er også glad i Piet Hein:)) -Husk at smile før du sover. Så går dagens surhed over. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå