Gå til innhold

Sliten og deppa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veit jeg burde være takknemmelig for å ha familien nært, men noen ganger blir det akkurat det, for nært..

Jeg har begynt å grue meg til jul, har ingen lyst til å feire sammen med søstra mi og eksen hennes,mamma mener at vi skal være sammen, hun ble kjempe sur da jeg lufta ideen om at vi spiser sammen og pakker opp gavene hver for oss..Jeg er dritt lei kommentarer om hva vi har kjøpt til ungene.Siden vi fikk penger av oldeforeldra til ungene til nytt kamera kjøpte vi nintendo wii.I tillegg har vi spleisa på nintendo ds til de tre eldste sammen med svigers.Veit at vi kommer til å få høre at vi er idioter som bruker så mye penger, men ungene våre får aldri noe uten om ting de virkelig trenger.Bursdager og jul kjøper vi gjerne noe de har ønsket en evighet...

Men hver jul får vi stygge kommentarer av mamma og søstra mi.

I år veit jeg at ungene kommer til å bli elleville, men desverre er jeg redd for at gleden deres blir rakket ned på.

Fikk en skylle bytte om at jeg var skikkelig teit fra mamma idag.

Veit at jeg skal være glad for å ha familie spesielt etter all sykdommen.Men jeg føler også at det er på tide å få lov å skape egne tradisjoner..

Som mamma slengte i meg i stad, har aldri hørt stygge kommentarer jeg....Da hvisket mannen min, nei er det rart når du sier de...

Ett slitent hjerte sukk fra meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff familie kan være en utfordring.........

Du må nesten bare overse at de kommer med kommentarer,

selv om det er kjempevanskelig. Men skal dere glede dere sammen med barna over presangene, kan dere ikke la andre ødelegge den gleden.

Resten av fam. har jo ingenting med hva dere kjøper til deres barn,

så prøv og overhør drittkommentarer.

Min erfaring er at det er like greit...det å ta opp ting trenger ikke alltid å føre til positive ting, eller endringer...

Noen lærer aldri, eller forandrer seg aldri - sånn er det bare dessverre :(

Skrevet

Snille vennen.Jeg sa vel mitt pr mld.Men du må vel snart ta et tak og få lage jula slik DU ønsker å ha den.Alle sier at i Jula skal familie samles osv.Ja,det kan di vel,men ikke hvis enden på visa blir tårer av ekle komentarer.Hun har dere nært,og alle samles til middag,Om dere vil prøve en ny vri og bare være dere under pakkeseansen,så skulle hun vært voksen nok til å forstå det.Hun blir jo ikke aleine uansett.

Du står alltid på og ordner,fikser baker og hjelper rundt deg. Jeg skjønner deg godt at du vil ha ting på din måte nå.At gavene komenteres bør du rett og slett drite i.La di si hva søren di mener.Det er øynene på ungene og gleden over det du og gubben skal bry dere om.Nei,la di prøve dette spillet,så skal du se ;o)

Jeg gleder meg vilt til å se ungene jeg.For med premien jeg vant greide jeg få til store gaver i år.Det er slett ikke ofte det skjer hos meg.

Snuppeluppa mi,ikke la komentarer få ødelegge for dere.Si fra,og la ho surmule til leppa blir blå.Det går over igjen.

"Bamsemomseklem"

Skrevet

Kjære deg....

veldig ofte er det småligheten og misunnelsen som får mennesker til å prate stygt om og til andre. Det som er det triste er at sånne mennesker alltid klarer å legge igjen noe negativt etter seg. De ser det ikke selv, men de fleste rundt vil til slutt sky dem og trekke seg unna. Ikke alltid de skjønner det da heller.

Tror du må ta et valg på hva du gidder å ta fremover......enten må du lære deg å heve deg over småligheten deres, eller du må markere deg og fortelle hvordan du ønsker det og at dere kanskje rett og slett gjør som du nevner. Pakker opp gaver alene. Kan være mer koselig for dere å få lov til å glede dere over fine gaver, istedetfor å sitte på ank pga grønne ansikter.

Uff, det er kjipt med sånne mennesker. Men husk, vi har alltid valg i livene våre til å ta det eller ei. Selv om det koster dyrt å velge noen bort.

Personlig tror jeg på kommunikasjon og å være ærlig. Med noen mennesker går det dessverre ikke, for de er så kjørt fast i egne mønstre, men med familie så tror jeg at blod og kjærligheten til hverandre kan beseire de tøffeste utfordringer, bare man velger å være åpne for det. Mulig det er en ønsketenkning, og at jeg er heldig med min familie, men jeg velger å tro det beste.

Uansett, det viktigste oppi alt dette, er å følge sin egen overbevisning. Og ikke la noe eller noen få ødelegge en fin stund for dere:-)

Krysser fingre for at dere fikser det på et eller annet vis før julaften!!!

Klemmer sendes i bøtter og spann:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...