Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Vi skal ha både pinnekjøtt og ribbe på julaften i år og jeg tenkte kanskje noen har forslag til litt anderledes og spennende tilbehør.. Alle familier har vel sin egen vri på ting og jeg har lyst til å prøve noe nytt, uten at det går på bekostning av ribba og pinnekjøttet.Det får bli urørt så jeg ikke får trøbbel. Men i alle fall hos oss(vi er ribbefamilie) har vi alltid hatt stekte potet terninger/båter som tilbehør sammen med noe som alltid har gått under navnet rosasaus. Det er egentlig bare en litt forenklet thousand Ilands variant med masse majones. Potetene stekes i komfyren med godt med fett, gjerne ribbefett og en liten ribbebit(denne kan kastes etterpå da den blir for mye stekt.) Potetene skal nesten være frityrstekt. Vi har alltid også kokte grønnsaker på bordet og flere av oss spiser både det og surkål ved siden av . Dette er et must på bordet vårt ved siden av alt det andre tradisjonelle. Hva er deres tradisjoner?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå