Gå til innhold

Hjeeeelp meg og typen har ein ting vi e uenig i.... :P

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg håper på noen synspungter om det dere syns er rett.

Vi har tenkt å gifte oss og jeg kommer fra en liten by 2-3 timer borte fra hjemplassen til typen min hvor vi bor nå.

Vi har blitt enig i at vi skal ha et lite bryllup fra der jeg kommer i fra, 2-3 timer unna her vi bor.

Så har vi snakka om hvem vi skal be osv...

Søstra til typen min har et barn på 1,5 år (typen min er fadder til det barnet også) som bor der som vi bor.

Så har vi lurt litt på, skal vi ta å invitere barnet også?

Jeg har 3 søskenbarn som er i alderen: 9-10 og 11 år. De bor der som jeg kommer i fra. Så jeg mener at vis det barnet på 1,5 år skal bli bedd så mener eg at mine søskenbarn også skal få komme.

Men det mener ikke typen min er rett. Fordi barnet til søstra hans er så lite.... Og mine søskenbarn er så store...

Håper dere kan hjelpe meg med dette! Jeg vil virkelig ha hjeeeelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke bedt et så "stort" , lite barn, jeg mener at et barn på 1,5 år fint kan klare seg hos barnepasser en dag eller to. Det vil heller ikke ha stor glede av bryllupet, vil bli utålmodig både i kirken og under middagen. Foreldrene kommer til å ha mye å holde fingrene i med andre ord. Jeg (har en gutt som er snart to år) ville satt pris på å ikke ha med meg mitt barn i en slik sammenheng og vist at barnet hadde det mye bedre hos besteforeldre e.l. De større barna derimot KAN ha glede av bryllupet, og sitte rolig under middagen, men hvis dere skal ha en fest med alkohol, med fare for at noen blir litt fullere enn de kanskje hadde tenkt, så passer det seg ikke med barn på festen synes jeg..

Skrevet

Et onkelbarn er nærmere enn et søskenbarn så jeg hadde nok bedt onkelbarnet men fått foreldrene eller ordnet selv barnevakt som kunne vært til stede og tatt gutten med i et annet rom med leker eller et eller annet.

Hva med evt å bruke søskenbarne til å passe.

Er de jo i samme lokale så er det jo ikke noe problem.

Men dere kan jo spørre hva foreldrene ønsker da.

Ønsker de ta med seg den lille ville jeg bedt barnet og kanskje søskenbarnene.

Ønsker de helst å være tilstede uten banret ville jeg ikke bedd noen av barnene.

Skrevet

Har du mye kontakt med disse søskenbarna dine? Om du har det, så er det rett å be dem. Min samboer ber alle sine søskenbarn, jeg ber kun noen få av dem fordi de for det første er mye eldre enn meg, og derfor har jeg ikke hatt så mye med dem å gjøre. For det andre, så er de søskenbarna jeg ber, folk jeg ikke bare er søskenbarn med, men som også er naboer, noe som har gjort at vi automatisk har hatt mye med hverandre å gjøre, selv om de er like mye eldre enn meg, som de andre søskenbarna mine som ikke inviteres.

Generelt mener jeg at bryllup er en fest for alle, men det har selvfølgelig litt å si hvor man feirer det.

Skrevet

Tror du foreldrene til barnet på 1,5år liker å ta seg en drink eller to? Da hadde jeg snakket med dem og spurt om det kanskje var best å ikke ha med barnet... Så kan foreldrene kose seg og slappe av mens barnet sover i sin egen seng med barnepasser eller hjemme hos barnepasser. 1,5år er gammelt nok til å være borte fra foreldrene en dag altså :)

Jeg skal sende vekk barna mine på ett og tre år til barnepasser (barnehagetanten til begge) etter fotografen, for middagen kommer til å være midt i leggetiden dems.

Når det kommer til dine søskenbarn så vet jeg ikke hva jeg hadde gjort... Hvis det blir heisafest med alkohol = ikke invitert dem... Men ellers, hvis de står deg nære og du vet at både de og foreldrene hadde fått en koselig kveld, så ville jeg invitert dem. Kanskje de kan være brudepikene dine? ;)

Jeg mener at man må føle litt selv på hvem man vil ha med i sin egen familie, du kan ikke overkjøre hans valg, og han kan ikke overkjøre dine valg. Så dere må nok komme til et kompromiss ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...