Gå til innhold

Barnevakt; hvor mye betaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig å betale i timen for barnevakt?!

Vi har en sønn på 2år, og ei nabojente på 15år som skal passe han av og til. Det vil for det meste bestå i at hun er her og passer på mens han sover.

Hva er vanlig å betale? Noen som har peiling? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være lurt å sjekke litt rundt i nabolaget. Her hos oss er det vanlig å betale 15-åringene 50 kroner timen, mens de litt eldre ungdommene får ca. 70 kroner timen.

Skrevet

Jeg ville gitt hundre kroner timen... Er det ovre natten kan man kanskje ha en fast pris på det?

Skrevet

syns du har fått bra svar her, må si meg enig. kan være greit å sjekke hva som er vanlig der dere bor, og ha en fast pris på overnatting.

jeg fikk 60 kr timen i min barnevakt-periode for 12-13 år siden, men jeg synes nivået bør ligge omtrent der, slik turmalin sier er vanlig der. Kanskje det er vanlig at de får litt mer nå?

Skrevet

Jeg satt en del barnevakt for ca 5 år siden og da fikk jeg ca 100+ i timen..

Skrevet

Jeg var annsatt som barnevakt gjennom barnepasseren.no

jeg tok 100kr timen, uansett om barnet var våkent eller sov. Men da betaler man og til barnepasseren.no.. også var jeg godkjent, hadde førstehjelpskurs, kontrakt osv.. veldig ordna forhold.

Skrevet

He-he. Dette var litt gøy å se. Tenkte jeg måtte sjekke hva som var vanlig sånn at jeg vet når det er jeg som trenger barnevakt. Verden forandrer seg gitt. Jeg satt mye barnevakt for pluss minus 15 år siden. Jeg fikk 10 kr timen hos de kjipeste og 20 kr timen hos de som betalte best. Det ser ut til at lønnsutviklingen for barenvakter har vært langt bedre enn for andre i samfunnet i denne perioden. Jeg burde vel meldt dem til Trond Viggo for barnearbeid og slaveri. (Det var flere barn i hver familie og noen av dem var skikkelig slitsomme.)

Hvor gamle er barnevaktene dere bruker? Jeg har mange ganger lurt på hvordan foreldrene turte å bruke en 13-14 åring som barnevakt.Noen av ungene jeg passet var ganske små. Den yngste var godt under året. Jeg husker jeg måtte gi henne morsmelk fra flaske. Men det gikk jo greit, så kanskje det ikke var så ille likevel.

Skrevet

Jenta vår har et søskenbarn på 14. Hun får alt fra en femtilapp til 200 kr, alt etter hvor lenge hun passer. 200 for pass over natta. Handler nesten alltid inn pizza eller annet godt til hun skal være hos oss, i tillegg til lønna.

Skrevet

Vi betaler, til ei jente på 14 år, dattera til venninna mi kr 500 når ho passer snuppa på snart 2 år. Da sitter ho gjerne fra kl 19-02. I tillegg bestiller vi pizza og kjøper inn brus og snop og sånn...

Skrevet

Jeg tok 100kr timen, men hadde god pedagogisk erfaring fra jobb med barn..og gjorde det for å være snill mot alenemoren.. Men følte egentlig det var for lite, (for kveldene er jo verdifulle når en jobber 100%,) jeg var jo jeg litt over 20da, da.. Fikk ikke pizza eller snop heller hehe..tror hun følte jeg tok mye betalt... :S

Skrevet

litt over 20 år altså, 22tror jeg..

Skrevet

Synes noen betaler vell mye her.Ville ha sett hva en 14-17 åring ville fått visst den hadde ekstra jobb i for eks.butikk.Og der er tariffen under 100kr timen. Men så ville jeg kjøpt inn litt ved siden av.Tenk over hva dere får selv i timen etter skatt. Dette er også skatte frie penger de får.

Arbeidslivet er ikke alltid så enkelt,og mangen mangen har et veldig forvrengt syn når de kommer i arbeidslivet. Noe jeg har erfart mang en gang.

Her kan en få barnevakt igjennom kirken,da er de alltid 2 og de har en voksen bakvakt pluss de har hatt førstehjelpskurs først. Det er konfirmantene som stiller.De tar 100kr uansett og dette går til et formål som de har bestemt på forhånd:)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...