Gå til innhold

ANK, en snikende sykdom... : )


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner meg så utrolig godt igjen, og regner med at det er flere som gjør : )

 

ANK, en snikende sykdom...

>

> Jeg ble nylig diagnostisert med ANK (aldersbetinget nedsettelse av

> korttidshukommelsen).

>

> Slik viser symptomene seg: Jeg bestemmer meg for å vaske bilen. Når jeg er

> på vei ut i garasjen, oppdager jeg posten på bordet i gangen. Best å

> sjekke posten før jeg vasker bilen, sier jeg til meg selv. Jeg legger

> bilnøklene på

> bordet, kaster reklamen i papirkurven under bordet og legger merke til at

> papirkurven er full.

>

> Derfor legger jeg regningene og et brev med en svarsending på bordet og

> bestemmer meg for å tømme papirkurven først.

> Ettersom jeg tross alt går forbi postkassen for å tømme papirkurven, kan

> jeg like gjerne sende svarmeldingen samtidig. Men da trenger jeg en

> kulepenn. Pennene mine ligger på skrivebordet på kontoret, så jeg går inn

> på kontoret hvor jeg finner en flaske juice som jeg har begynt å drikke

> av.

>

> Jeg skal begynne å lete etter en penn, men først må jeg sette vekk juicen

> så jeg ikke søler den på skrivebordet. Juicen holder på å bli varm og bør

> settes i

> kjøleskapet. På vei til kjøkkenet med juicen får jeg øye på en

> blomstervase som står på benken. Blomstene trenger vann, så jeg setter fra

> meg juicen på bordet. Da ser jeg lesebrillene mine, som jeg har lett etter

> hele formiddagen. Det er best at jeg legger dem på skrivebordet mitt, men

> først skal jeg vanne blomstene.

>

> Jeg legger fra meg brillene på kjøkkenbenken og fyller en vannkanne med

> vann. Da får jeg plutselig øye på fjernkontrollen

> til TV-en. Noen har lagt den på kjøkkenbordet. I kveld når vi skal se på

> Tv kommer vi til å lete etter fjernkontrollen, men ingen kommer til å

> huske at den ligger på kjøkkenbordet. Jeg bør legge den på plass, men

> først skal jeg vanne blomstene.

>

> Jeg heller litt vann i vasen, men det meste havner på gulvet. Jeg legger

> tilbake fjernkontrollen på bordet og går for å finne litt tørkepapir. Så

> går jeg ut på gangen igjen for å prøve å huske det jeg hadde

> tenkt å gjøre.

>

> Ved dagens slutt er bilen fremdeles skitten, svarsendingen det hastet med,

> er ikke sendt, det står en flaske med varm juice på benken, blomstene er

> visne, jeg kan ikke finne noen kulepenner, jeg kan ikke finne

> fjernkontrollen til TV-en, jeg kan ikke finne brillene mine,og jeg aner

> ikke hvor det er blitt av bilnøklene. Jeg prøver å forstå hvorfor

> ingenting er blitt gjort i dag.

>

> Det er forbløffende, for jeg vet at jeg har vært opptatt hele dagen og jeg

> er helt FERDIG! Jeg forstår at dette er et alvorlig problem, og jeg skal

> søke hjelp for det, men først skal jeg sjekke e-posten

> min... >

>

>

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melder meg herved inn i ANK klubben. Leste gjennom innlegget og kjenner meg så veldig igjen. Og når jeg kom på slutten og "du" skrev at du ikke fant bil nøklene så husket ikke jeg en gang hvor det sto du hadde slengt dem fra deg henne.. Så tror jeg nok kvalifiserer meg med glans:) Skal slenge inn en søknad, skal bare finne meg en kulepenn først;=)

  • 1 måned senere...
Skrevet

Dytter litt på denne også jeg;)

 

Husker ikke fra stokk til vegg her om dagene.. Går litt i ett her med tre små barn, lite søvn, amming så dagene går og jeg føler ting blir som nevnt i HI.

Skrevet

Oh my god.....er dette samboeren min som prøver å få frem et poeng...Kulå? Har du funnet meg? samboeren min? står noen og titter på meg akkurat nå? HYL

Skrevet

nei, er nok ikke det hehe ; )

 

Men føler dette er hverdagen for ganske mange....

 

Iallfall min for tiden...

Skrevet

hehe....gjennkjennelig.....:P

Skrevet

Jammen dette er jo "sakset" (les: plagiat) ut fra en av "Leserenes historier" i ukens Hjemmet. Bare at hun hadde ikke "ANK", men fikk diagnosen ADHD som 50 åring. Det er ikke direkte kopiert, men alle poengene og siuasjonene er de samme.

Noen har lite å gjøre tydigvis (ikke ment til HI som sikkert har fått tak i denne på en annen måte).

Skrevet

Men nå skjønner jeg ingenting, fordi denne tråden er jo postet 15.12.08. Da må det være hun som har skrevet til Hjemmet som har brukt denne som utgangspunkt. Men det kan jo godt være at hun i utgangspunktet har skrevet det selv. Ikke vet jeg, jeg ble bare forundret.

Skrevet

Jeg klarer ikke synes denne er morsom for jeg vet så altfor godt hvor stort problem sviktende hukommelse er for den det gjelder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...