Gjest Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Hei, jeg er nygravid og tankene slår meg jo at jeg kan miste.. Er det noen steder man kan lese om statestikk over det ? Vil helst ikke tenke på det, men klarer ikke å la være heller..
lioness* Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Sjansen for å miste er heldigvis MYE mindre enn sjansen for at det går bra! Etter at graviditeten er påvist er sjansen for å miste ca 15% Før IKM er sjansen langt større, opp mot 50% eller mer. (I disse tilfellene vet man jo gjerne ikke at en graviditet såvidt er påbegynt.) Hvis man har kommet til uke 8-9 OG sett hjerteaktivitet på ultralyd er sjansen for å miste bare noen får prosent. 3-5 %. Vi får bare krysse fingrene! Og mister man så har det jo som regel en årsak som gjør at fosteret ikke kan leve opp.
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Uff ble ganske bekymret når du skrev "Før IKM er sjansen langt større, opp mot 50% eller mer" Jeg oppdaget at jeg var gravid i helgen, og trodde jeg hadde ikm dagene før jul. Jeg har hatt litt uregelmessige sykluser, ca fra 30 dager og opp til 40. Nå er jeg på dag 31 i syklusen min, og ble litt paff at sjangsene mine for at jeg kan miste nå er nærmere 50 prosent!!! Uff...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå