Gå til innhold

'Vondt' i halebeinet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skikkelig øm i halebeinet i dag. Føles ut som om jeg har slått det skikkelig. Merker det når jeg sitter på jobb - klarer ikke å sitte så veldig lenge rolig av gangen....

Noen andre som har det sånn???

Tilleggsopplysning: gikk på langrenn i går, og var veldig sliten i korsryggen etterpå. Vet ikke om det kan ha noe å si?

Takknemlig for liknende erfaringer og tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, eg kjenner til det. Har gått til kiropraktor i over eitt år no pga av vondt i halebeinet....trudde eg. Det er ikkje halebeinet du har vondt i, men det kan vere senene som er festa til "halen" som kan vera irriterte pga ein skeivhet i nederste ryggvirvel. Ta deg ein tur til kiropraktor før det får setja seg for "godt" (ikkje for alltid, men at det stivner til slik).

Uff, det høyrtest veldig bastant ut at det ikkje er halebeinet du har vondt i. Eg meinte det ikkje slik. Eg trudde óg det var halebeinet, men kiropraktoren min sa at slike problem ligg i dei ALLER fleste tilfeller i den nederste ryggvirvelen. Når den er litt skeiv vil det overbelasta senane på den eine sida, som går ned til "halen" og gjera dei ømme og vonde. Hos meg var det ei prøving når eg skulle reisa meg frå stol. Det var bare HEILT grusomt, og eg måtte reisa meg i fleire etappar. Så eg vil råda deg til å snakka med ein kiropraktor....han har hjelpt meg myyyykje.

Lukke til, og god betring!!!

Skrevet

Jeg har/har hatt vondt i halebeinet i alle mine svangerskap (dette er mitt tredje). Har hørt at det er et slags tidlig bekkenløsningssymptom - har heldigvis aldri blitt noe mer utav det og bra med en gang etter fødsel. Det hjelper å ha med seg en myk pute rundt omkring!

Skrevet

PS! Hvis dette skulle være et symptom på bekkenløsning, bør du være høyst forsiktig med å gå på ski da det er veldig "triggende". Jeg tar ikke sjansen på skigåing i det hele tatt i svangerskapet og de første månedene etter fødselen da jeg vet om flere som har brent seg på det.

Skrevet

Har også hatt mye plager med halebeinet, fysioterapeuten min sier det hører til bekkenløsningsplager.

Skrevet

Tusen takk for innspill, jenter.

Jeg har nå konsultert med fysioterapeut, og også fått den samme tilbakemeldingen der: dette er nok bekkenet som krangler. Har fått skiforbud til det evt. går over, så kan jeg prøve veldig forsiktig en rolig og kort skitur, og se om det trigger mere vondt. Har dessverre ikke blitt så mye bedre etter de 3 dagene som har gått.... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...