Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Var hos legen i dag, og da fikk jeg vite at jeg hadde sopp i underlivet. Er det smittsomt for samboeren min? Og legen sa at det ikke var farlig, jeg kune vente til etter fødselen og fjerne soppen. jeg er jo 3mnd på vei. og har 6mnd igjen. syns det er litt lenge til jeg da. det var ikke skadlig for barnet, hvis jeg fjernet soppen. men jeg fikk heller ikke vite navn på den salva/pilla jeg skulle bruke da, for og fjerne soppen.. håper på svar.. Takk på forhånd
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 du kan bruke canesten salve om du er gravid. litt usikker om du bør bruke stikkpilla. det vet de på apoteket. god bedring!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Canesten går greit, men husk at mannen din også skal smøre seg like lenge som du. Ellers får du det bare igjen, selv om han ikke merker noe. Det er ikke en seksuelt overførbar sykdom, men kan smitte mellom partnere likevel. Grunnen til at det ikke blir regnet som seksuelt overførbar sykdom, er at en klarer å få sopp helt på egen hånd:) En får det ofte i forbindelse med graviditet, antibiotikakur, og også etter annen sykdom som svekker en litt, kan en få det. Soppen heter Candida Albicans. Det er den samme som gir trøske i munnen til babyer.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Sopp elsker sukker og gjær. Ved å begrense inntak av bl.a dette, kan du også begrense dette problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå