Gå til innhold

Flytte eller ikke flytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får 4 mnd siden ble jeg sammen med typen min. Han flyttet inn hos meg og lillegutt med en gang, så vi har hvert samboere fra dag 1. Jeg betaler jo en del får denne leiligheten, å samboeren har hus 20min herfra. Saken er det atte vi vurderer å flytte til han. Barnehagen til lillegutt er nærmere han. MEN nå har jeg fått tilbud om en barnehage i nærheten er. Vi snakker om å flytte til han nå, så lillegutt beholder barnehageplassen sin, så søker vi han inn på en nærmerer barnehage til august. Om vi blir boende her, å forholdet mitt med samboeren funker som vi håper på, må gutten da gå i 3 forskjellige barnehager. Hva ville dere gjort? Blitt boende til dere hadde hvert sammen litt lengre, eller flyttet? Det skal siet at alt går kjempe fint mellom oss, å jeg kan med hånda på hjerte si jeg øsnker å dele livet mitt med denne mannen - Men det er jo slik at det ikke alltid går slik man ønsker heller da. Etter jul begynner jeg også på kveldsskole. Planen var at mamma skulle hatt han, men nå vil samboer ha han, noe jeg syns er kjempe fint får han og lillegutt sitt forhold .. Har dere noen tips ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde flyttet.

Er en stor sjangse å ta, men noen sjangser må man da ta her i livet eller? :))

Skrevet

jeg ville gjort det som tilsa at gutten slapp å gå i 3 barnehager om det er mulig

Skrevet

Ja jeg heller også på den. En eller annen gang må jeg jo ta sjangsen, å jeg vil virkelig at han skal slippe å gå i 3 forskjellige barenhager..

Skrevet

ville nok flyttet inn til han

Skrevet

Siden du er 18 år og har barn ville jeg ventet med å flytte inn til den nye kjæresten. Selv om dere har det bra nå, så er 4 mnd veldig kort tid.

Kan dere ikke bo hvert deres sted en stund til? Være masse på besøk hos hverandre og nyte gledene, men beholde hvert deres hus en god stund til?

Dere har mange mange år til å kunne bo sammen. Jeg ville ventet med å flytte.

Skrevet

Det er derfor det holder igjen.

Men nå som du skrev det slik, hva er forskjellen på om jeg er 18 eller 30? Sikkert mer erfaring, men føler man det så føler man det. - Men som du sier, 4 mnd er veldig kort tid. Men som sagt igjen, så har vi hvert sammen hver dag, i og med at han bor hos meg.

Skrevet

Forskjellen er at du i langt større grad har statistikken mot deg enn tredveåringen har. De fleste som er et par som attenåringer er ikke det fem år senere (og en del av de som er det burde neppe vært det...).

Men for all del, statistiske sannsynligheter er ikke absolutter.

Jeg synes du bør vente, men unngå at ungen må bytte barnehage hele tiden. Kan du ikke beholde den barnehageplassen du har?

Skrevet

Jeg ville ventet. Det tar gjerne litt tid som samboere før man er "etablert" som par. Jeg ville foretrukket å være i egen leilighet og sånn sett på egne ben til de største maktkampene er over :)

(kanskje særlig om han hadde vært eldre og mer erfaren enn meg)

Skrevet

Forskjellen på å være 18 og 30 er ikke nødvendigvis stor.

jeg skriver det slik fordi man har en tendens til å snakke ut fra egen erfaring. Jeg er 40 og mine barn er 2 og 4 år gamle.

Jeg har hatt flere samboerforhold opp igjennom, og har vart i mange år avgangen. Allikevel har jeg gjennom årene sett at det jeg var sikker på var den store kjærligheten allikevel ikke var det. Jeg hadde ikke barn, så all sorg og smerte med å finne ut av det gikk i såfall kun ut over meg.

Jeg er 100% sikker på at om jeg ble alene nå og traff drømmeprinsen, så ville jeg aldri i verden flyttet sammen med han etter 4 mnd. Jeg må ta hensyn til barna og jeg vet av erfaring at 4mnd er veldig kort tid å bedømme om dette faktisk ER drømme mannen.

Jeg ville bodd alene med barna, kost meg med kjæresten og ventet litt på hverdagen før jeg tok det store skritte til å flytte barna mine fysisk inn til en ny mann og nytt hus, selv om han var den beste i verden og barna allerede forgudet han. Dette fordi jeg tror det er værre følelsesmessig for barna og evt flytte ut igjen om 2 år fordi det viste seg å ikke var drømmemannen allikevel.

Jeg ville tatt det litt mer med ro og ventet, om jeg var i din situasjon nå og jeg er hele 22 år eldre enn deg og har ikke i nærheten så mange år forran meg å nyte en evt ny kjæreste =)

Uansett valg, lykke til og ta godt vare på deg selv og barnet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...