Gå til innhold

anterior plassering av placenta/morkake

Anbefalte innlegg

Skrevet

på ultralyden så viste det seg at morkaka ligg anteriort, men jordmora har aldri nevnt noe om det. Har det noe å si for fødselen? Nå er jeg 39 + 2 på vei..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min glør også det,skjønte den skulle ligge der jeg:) Den ligger da oppe i livmora og stenger ikke for noe:)

Skrevet

Min er forran og stenger utgangen. Skal på ny Ul om to dager for å sjekke det og vektestimering. For to uker siden var den fortsatt forran og jeg er i uke 31 nå så hvis den ikke har flyttet seg så tror de at den ikke flytter seg heller før fødselen og jeg må føde med keisersnitt. Vil helst slippe det da jeg hadde fin fødsel før 13 mnd siden og vil føde vaginalt men tar det som det kommer ut skal den i hvert fall.

Skrevet

anterior morkake betyr bare at den ligger på fremre livmorvegg. Den ligger ikke foran noenting, INGEN fare!!

Har selv morkaken anterior. Spiller ingen rolle! Det som kan være problematisk er når den ligger praevia - Foran livmormunnen. (altså ingen fare i ditt tilfelle:'kams' :-))

Har aldri hørt at det skal ha noe å si for fødselen! - ingen grunn til bekymring:)

Når morkaken ligger på fremre vegg - anterior, kan det være en kjenner spark fra baby senere i svangerskapet enn en ville gjort dersom den ligger bak - posterior. (klumsete skrevet, men jeg mener at en ikkje kjenner sparkene så tidlig, eller så mye som dersom den ligger bak).

Men nå når du er kommet så langt i svangerskapet spiller ikke det heller noen rolle, regner med du kjenner babyens bevegelser uansett:)

jeg er også 39+2.. ?? 5 dager til termin i dag:) spennende tider!!

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...