Gå til innhold

Snart i uke 20 og fortsatt kvalm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette veldig uvanlig? Jeg begynner å føle meg beskua på legekontoret nå. Føles nesten som jeg ikke blir trodd.

NAV maser i tillegg hvorfor jeg ikke har begynt å jobbe igjen. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har en ekstremt stressende jobb og fungerer så dårlig der. Jeg vet at jeg ikke vil klare å jobbe 100% der så lenge kvalmen er som den er nå.

Er det fler som har vært kvalme mye lenger enn de berømte 12 ukene? Var dere sykemeldte?

På forhånd takk for svar :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 25+5 i dag og jeg er fortsatt kvalm og kaster opp (har gjort det siden uke 4). Har vært sykmeldt helt siden uke 4 også. Jeg skal ikke ut i jobb før fødselen. Blir jo helt utslitt av å være så kvalm og dårlig så da er det like greit å holde seg hjemme. Nav trenger ikke å vite en dritt om hvorfor du er sykmeldt. De prøvde å finne ut hvorfor jeg ikke jobber og da sa jeg bare det at det er personlig og så ga jeg de bare sykmeldingen og gikk. :)

Skrevet

Uff da! Lite kjekt..Tror ikke det er no unormalt,hvert svangerskap er forskjellig og det er hver fødsel også.! Noen er kvalme hele svangerskapet,det er jo en påkjenning i seg selv i tillegg til alt annet som foregår i kroppen! Bit tennene sammen å ikke la deg presse av nav eller andre,de har ikke noe med det å gjøre! Jeg ble tidlig plaget med kvalme og oppkast ca rundt uke.4 og det forsvant ikke rundt den tiden folk sa..så trodde jeg var en av de "heldige" som sku gå hele svangerskapet sånn..men rundt uke 20-21 forsvant det,blir fremdeles lett kvalm da men har ikke vert plaget med oppkast siden jippiii ;o) Så der er håp ;o) Fikk da bekkenløsning :-s men det er en annen historie..

Ta det med ro å plei deg selv så godt du kan,håper du slipper unna det verste etterhvert!

Lykke til

Skrevet

Er i uke 25 nå forresten ;o)

Skrevet

Takk for svar :-)

Jeg er blitt flink til å klare å holde meg så jeg ikke kaster opp. Men så fort jeg er utenfor hjemmets fire vegger og blir stresset, sliten eller redd for at jeg skal kaste opp så skjer det.

Så jeg får i meg mat, men har aldri matlyst så spiser veldig lite.

Men så lenge jeg er hjemme og tar det helt piano går det bra. Vanskelig å få frem riktig til legen. Jeg synes det er så ekkelt å ikke bli trodd. :-(

Jeg skal til henne på fredag igjen. Jeg håper ihvertfall ikke jeg må tilbake 100% på jobb igjen. Hun mente det sist gang. Det vet jeg ikke åssen skal fungere når jeg må planlegge det å bare gå i butikken.

Hun har ringt min arbeidsgiver for å høre om han kan tilrettelegge, og han sa jo selvfølgelig til henne at jeg skulle få ALT tilrettelagt. Problemet er jo at jeg fortsatt må ut i butikken og stresset og folka og den dårlige lufta.

Aaaarg! Kjenner jeg blir skikkelig nedtrykt av dette her.

Jeg vil jo bare være glad og fryde meg over den lille i magen min som er en frisk og fin liten gutt. :-)

Skrevet

Men legen kan ikke tvinge deg til å jobbe. Bare stå på ditt og si at du ikke klarer. Og bare overdriv heller litt til legen. Jeg måtte gjøre det da jeg ikke klarte å jobbe men legen trodde ikke på meg.

Skrevet

Hmm ikke noe kjekt å ikke bli trodd eller hørt i alle fall når en går til legen. Men kan jo kansje være at det blir litt godt for deg å begynne i arbeid igjenn,så lenge du slipper 100% Du kan jo prøve å gå i redusert stilling,og vist ikke det funker for deg så må jo legen høre på deg,da har du i alle fall prøvd.!!

For meg funket det bra å være i aktivitet,synes jeg var verre de dagene jeg hadde fri og tok det med ro..Var i alle fall ikke dårligere de dagene jeg var på jobb ;o) Vet flere som sier det samme,men vi er alle forskjellige så er ikke sikkert du er like heldig ;o) Det er det bare du som kjenner og vet.

Håper det går bra med deg hva det blir til ;o)

Skrevet

Du må bare si det som det er til legen din, at du rett og slett ikke klarer det når du føler deg sånn. Jeg vet hvordan den kvalmen er, så vet godt hvordan du har det. Legen din har tydligvis ikke opplevd det. Det er ikke alle som blir kvitt kvalmen etter uke 12! Syns det er dårlig at hun presser deg sånn. Har du snakket med jordmor? kanskje hun er mere forståelsesfull. Du må bare stå på ditt, vær så snill og gjøre det:) masse lykke til!!

Skrevet

hei hei :)

Jeg er nå 25 uker på vei og har det akkurat som deg, jeg har en jobb med mye tråkking på hardt gulv og høyt tempo. Jeg er så dårlig etter jobb at jeg sover nesten hele dagen. Da jeg gikk til fastlegen min og forklarte situasjonene min, var det ikke noe problelm å få 100% sykemelding. jeg har vært sykemeldt nesten hele svangerskapet...

Jeg kommer ikke til å komme tilbake på jobb før etter permisjonene min er dårlig. Jeg er også i dens ituajsonen at jeg blir dårlig bare jeg skal på butikken og gruer meg til å gå...

Men det er som både jeg og fastlegen min sier, vi har jo tross alt ikke bare oss selv å tenke på, vi har jo en liten tass i magen som også skal ha det bra :)

Mitt råd til deg er å ikke gå tilbake på jobb før du føler deg i form til det!

venter et påskebarn :)

Skrevet

mente før permisjonen min er over :)

Skrevet

Sliter også enda med ekstrem kvalme og brekninger, og er i uke 17. Er så lei den dårlige formen nå:(

Har jobbet 50 prosent, men skal liksom begynne å jobbe 100% i januar, men det har jeg ikke sjangs til å klare!

Håper virkelig ikke jeg skal være nødt til å gå sånn hele svangerskapet!

Skrevet

jeg hadde hypermessig gravidarum fra uke 7 jeg har vært ekstremt kvalm m oppkast til uke 15.jeg var innlagt men ble ikke særlig bedre da jeg kom ut.legen min og jeg har prøvd alt fra ingefær til seabond men ingenting funka.så nå har jeg fått kvalme stillende"Postafen".kaster ikke opp lenger er kvalm i perioder i løpet av dagen men er levbart.kanksje vis du vil kan du høre med legen din om det kan være en mulighet for å prøve. jeg vet om flere som har brukt postafen å født friske unger.tablettene skader ikke barnet i magen men du må rådføre med lege først.jeghar så og si fått igjen det sosiale live mitt og føler meg mye kvikkere vil faktisk sminke meg oxo hehe noe jeg ikke har gjort på ei goooooood stund:-)håper du vil bli bedre,kjedelig å være kvalm nå i juletidene med såååå mye god mat og kaker.ønsker deg alt godt og god bedring ...

Skrevet

er foresten 19 uker nå:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...