Gjest Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Datteren min er bedt i fødselsdagselskap i dag. I tillegg er det avslutning før jul på ridningen hennes. Vi har 3 valg: 1) Droppe bursdagen og dra på ridning. 2) Dra i bursdagen og være der bare 1 time, og dra på ridning. 3) Droppe ridninga og være i hele selskapet. Jeg spør her fordi en annen mamma sa til meg at det virket teit og prioritere ridningen så mye at hun forlater et selskap før det er avsluttet Altså at bursdagselskaper bør prioriteres foran hobbyer. Hm?
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Må legge til at alternativ 2 innebærer mye stress og kjøring fram og tilbake ca 5 mil.
erteposen + 4 Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Vi prioriterer aktiviteter foran bursdag når barna blir så store. Det innebærer ansvar å delta på aktiviteter, spesielt når det er avsluttning osv. Hadde nok vurdert å kombinere bursdag med ridning.
TurboMaria Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Alternativ 2 hørtes jo bare veldig slitsomt ut da. Nå vet ikke jeg hvor gammel datteren din er, men er dette noe hun klarer å avgjøre selv da? Har du spurt hva hun vil?
Gidder ikke! Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 Jeg ville nok valgt en av delene. Man kan ikke alltid få pose og sekk, sånn er det bare:)
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 Jeg ville helt klart valgt enten 1) eller 3). Hvor vidt man skal prioritere det ene eller andre kommer vel an på hvor gode venninner jentene er og hvor viktig ridninga er? Personlig hadde jeg, da jeg var lita jente, foretrukket å selv bestemme hva jeg ville dra på.
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #7 Skrevet 15. desember 2008 Hun er 10. Selv sier hun at om hun drar for tidlig fra selskapet komer en annen jente til å slenge ekle kommentarer til henne. (Merkelig nok er det datteren til hun som mener det er feil og prioritere fritidsaktiviteter) Det dumme er at jeg glemte ridninga, og svarte på sms invitasjonen at hun kom. Datteren min sliter med å velge, så det er jeg som må velge for henne hvordan vi gjør det:-)
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #8 Skrevet 15. desember 2008 Hun vil helst på ridning, men får dårlig samvittighet om hun ikke deltar i selskap. Ungene er litt sånn at de kommenterer det, at hun ikke har vært i bursdagen til den og den i klassen. Vi har rett og slett ikke rukket alle:-(
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. desember 2008 #9 Skrevet 15. desember 2008 be barnet velge mellom 1 eller 3
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. desember 2008 #10 Skrevet 15. desember 2008 jeg må lære meg å lese resten av tråden før jeg svarer. om du har sakt ja til bursdagen så syns jeg dere skal dra på den. ikke noe morro og lage brusdag også er det folk som ikke kommer
It's all about me Skrevet 15. desember 2008 #11 Skrevet 15. desember 2008 Jeg hadde tatt en av delene, absolutt ikke begge. Hvilken av stedene hun skal på synes jeg jenta selv skal få bestemme.
Gidder ikke! Skrevet 15. desember 2008 #12 Skrevet 15. desember 2008 Synd at hun kan komme til å velge bursdagen fremfor ridningen hvis det er den hun vil prioritere. Men jeg skjønner jo at det er viktig å passe inn i den alderen, skal ikke være lett! Men jeg tro jeg hadde oppfordret henne til å gjøre det HUN har lyst til, så kan hun kanskje dra på besøk med en gave eller noe til jenta som hadde bursdag?
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #13 Skrevet 15. desember 2008 Haha, sånn hender det at det blir når jeg svarer også:-) Du har sikkert rett, bør vel droppe ridninga..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. desember 2008 #14 Skrevet 15. desember 2008 det kommer selvsakt litt an på, men jeg vet om flere som blir såret over at folk ikke dukker opp. personlig blir jeg nervevrak av slike ting som bursdagselvskaper, så alt er heftig planlagt, så om en bare ikke dukker opp hadde jeg fått fnatt. (er ikke sær jeg altså )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå