Gå til innhold

Hvordan få til to tette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg velger å være anonym til vi har klart det. ;)

Vi har bestemt oss for å få to tette, men jeg trenger noen innspill fra dere. Lille er foreløpig bare 2,5 mnd og jeg har ikke fått mensen siden jeg fullammer. Jeg har ikke lyst til å slutte å amme for å få mensen igjen, siden jeg ikke vil at prøvingen skal gå på bekostning av Lille. Det virker så fælt å nekte ham pupp kun fordi vi vil ha en til...

Så hvordan skal jeg kkare å bli gravid igjen, uten at det går på bekostning av babyen vi allerede har?

Noen som har planlagt, prøvd å lykkes med to tette? Hvordan gikk dere frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg fikk tilbake mensen etter 3 mnd selv om jeg fullammet. Den kom straks da småen sluttet å die om natta, så om du har nok melk er kanskje trikset å pumpe ut på dagen og gi flaske om natta? Men obs, du får mindre melk hvis du slutter med nattamminga!

Skrevet

Det hadde jeg ikke tenkt på, så takk skal du ha, kaklehøna! :)

Da får jeg ha en to/tre flasker stående i kjøleskapet. Har dobbelt så mye melk som jeg trenger, foreløpig. Lille spiser alt fra en til fire ganger om natten... Vi samsover alle mann og han suger seg fast når han har behovet for det. Kanskje han bare må venne seg til å sove i sin egen seng om natten.

Når bør første og siste pupp skje, for at det ikke skal gå under nattammin, tro?

Er det flere som evt. har andre innspill til hvordan vi kan gå frem?

HI

Skrevet

Jeg tror jeg fikk første eggeløsning da sønnen min begynte å sove 7-8 timer sammenhengende og siden han gjerne sovnet i egen seng for natta så lot jeg han ligge der til han våknet på morgenkvisten (også samsov vi etter første amming). Uansett, jeg har troen på at nattamming har mye å si for hormonene, for da jeg begynte med nattamming igjen ved 7 mnd alderen så forsvant mensen!

Skrevet

Oioioii tenk dere nøye om. Vent er mitt råd! To så tette er ikke spesielt heldig hverken for deg, parforholdet, eller barna! Det er en grunn til at det gjerne tar opptil et år før mensen kommer tilbake!

Skrevet

Vil du være snill å legge ut på skravle for meg, kaklehøna? Om jeg gjør det selv under eget nick, blir jeg på en måte avslørt...

Skrevet

Jeg regner med at det blir tøft å ha to tette, det er grunnen til at vi fikk minsten når eldste var i skolealder. I utgangspunktet hadde vi bestemt oss for at to ville holde, men ser nå at vi gjerne vil ha tre. Har ikke "tid" til å vente like lenge som sist, siden mannen er 40 år...

HI

Skrevet

Jeg har to barn

Begge barna ble ammet i 1.5år

Begge barna ble fullammet OG nattammet til de var 6 mnd

Begge gangene fikk jeg igjen mensen 8 uker etter fødsel

Mensen kommer når den kommer. Ikke stopp den flotte ammingen fordi du ønsker to tette barn. Husk eggløsning kommer 14dager før mens, så det er håp før du får mensen igjen også!

Lykke til!

Skrevet

Jeg skal legge det ut jeg, det kan tenkes at noen har bedre råd enn meg (jeg har jo ikke en gang to tette .... men hadde teoretisk sett hatt muligheten).

Skrevet

Ja du får nok prøve å slutte med nattamming... Da kommer ofte eggløsninga igang. Og kjøp eggløsningstester for det er fort gjort å misse de iførsten og de er jo ikke ofte reglemessige heller. Vi har to tette og det er kjempekoselig. Har rolige fornøyde barn heldigvis, og det er flott å kunne hoppe fra en permisjon til den andre, og fortsatt få betalt for å gå hjemme med ungene!

Skrevet

Med eldste hadde jeg for dårlig kvalitet på melken og måtte begynne å gi mme etter råd fra han var 4 mnd. Eldste sov natten igjennom fra han var født, og likevel fikk jeg ikke mensen før det var gått over ett år...

Siden Lille nå spiser om natten, vil det kanskje hjelpe å gi ham mm fra flaske i stedet for å amme...

Skrevet

jeg syns ikke at to tette er noe bra jeg egentlig.. det første barnet får ikke all den oppmerksomhet og kjærlighet et lite barn trenger... og ja, man er jo like glad i alle sine barn... men du går nok glipp av mange flotte ting hos din førstefødde når du er så rask på nr to... å greie å gi like mye oppmerksomhet til to som til en.... d kan ingen påstå at d greier å få til.. det er kliiin umulig.. å når de er så små.. så vil jeg i allefall gi så mye kjærlighet og oppmerksomhet jeg bare greier...

jeg har selv 2 barn.. de er det 4 år i mellom.. og jeg syns det var vanskelig nok.. for alle faser i livet er jo så fantastiske å få med seg!

men det var jo ikke egentlig min mening du ville ha..om du burde eller ikke... men jeg gav deg den alikevell jeg:)

uansett.. lykke til!

Skrevet

Jeg hadde ubeskytta sex.

Men det var ikke planlagt da, og jeg ble gravid 8-9 uker etter at jeg fødte nr. 1.

Skrevet

Nå synes jeg du frarøver den lille du allerede har litt vel mye! Først skal du frarøve han pupp om natten og så skal du frarøve han dyebar tid med mamman sin så fort. Mensen kommer når den kommer. Min kom etter 5 mnd og jeg ammet natten igjennom! Venninna mi fikk mensen så og si md en gang med begge sine og hu ammet å om natten.

Skrevet

hallo:)

Jeg sluttet aldri å amme, og jeg fikk heller aldri tilbake mensen, før jeg ble gravid med nr 2. Det er 18 mnd mellom de to. Og skal love deg at det er mindre arbeid å ha to tette, enn å ha f.eks en 3 åring og en nyfødt:)

Barna er jevngamle og kjempekompiser, bare fordeler:)))

Ikke stress, da blir det ikke noe....begynner du med grøt rundt 4-5 mnd, så er sjansene økt til det dobbelte.....

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...