Gå til innhold

Madrass i sprinkelsenga

ღ Juksemaker pipelort +spire ღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er på besøk fra andre tri, og har begynt å tenke på det med madrass i sprinkelsenga.

Vi får ei seng fra min svigerfar, og jeg tror de har tenkt å ordne madrass også. Men min sambo sa at de helt sikkert kom til å legge en skumgummimadrass i den.

Så tenker jeg at det sikkert ikke er en god nok madrass, men jeg vet ikke riktig.

Noen som har synspunkter på det? Noen "egenskaper" i skumgummi som ikke er bra for babyen? (tenker på pusteegenskaper osv)

Hvor dyre madrasser kjøper dere til ei sprinkelseng, og i hvor mange år bruker dere den?

takker for svar, og lykke til alle dere som er fødeklare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en veldig god madrass til mini, dette er en allergitestet type, med et annet materiale enn skumplast. Den har to sider, en for vinter og en for sommer, denne kommer vi til å bruke en good stund, så vi følte det riktig med en skikkelig en med en gang. Dette er toppmodellen til en ny serie de har på skeidar. MEN, mange har sagt vi er "dumme" som velger å bruke så mye penger på det, da babyene er så fjærlette og ikke har nytte av den uansett. Så dette må bli en vurderingsak for hver enkelt:)

Skrevet

Hei.

En skumgummimadrass ev. med overmadrass holder i massevis.

Det viktigste er at madrassen ikke er for myk, de bør være litt "faste".

Madrasser får du i alle prisklasser og du får helt ok madrasser til rundt 3-500 kr.

Med tanke på gasser og slikt er det viktig å la madrassen luftes lenge og vel før den tas i bruk. Men det gjelder uansett hva slags madrass dere ender opp med. Så pakk den ut av plasten og la den stå en plass med god gjennomlufting i hvertfall noen dager.

Sprinkelseng bruker man vanligvis (etter det jeg har fått inntrykk av) i ca 2 år. Min lille på 1 1/2 er i hvertfall ikke klar for å flytte over i stor-seng enda.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...