Piruetta Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Mitt barn har akkurat fått konstatert at leddene er hypomobile, og at vi må starte en ganske omfattende trening... Mange tanker akkurat nå, noen som har noen råd de vil dele?
Kamomille Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Jeg er selv hypermobil. Fikk det fastslått av fysioterapaut da jeg var mindre, men har egentlig aldri tenkt så mye over det. Jeg har slitt med noe myskelsmerter og har i kortere perioder brukt betenelsesdempende medisiner. Det største problemet er at jeg sliter med å få tøyd ut enkelte muskelgrupper, som igjen gjør at jeg stivner lett og det fører jo til noe smerte. Får også lett låsninger i ryggraden, men det løser jeg med å gå til naprapat innimellom for å bli strektt og knekkt. Jeg drev jevnlig med trening da jeg var yngre, men ikke soe mer spesielt i forhold til andre jevnaldrene. det er viktig å passe på å få regelmessig mosjon slik at musklende kan stabilisere der det skorter på leddbåndene. Jeg spilte håndball i flere år, og da brukte jeg spesiell støtte til ankler og håndledd slik at jeg ikke skulle forstue så lett. I det stpore og hele er ikke hypermobilitet noe farlig, men det kan jo gi smerter avhengig av hvor hardt angrepet man er. jeg er nok ikke veldig hardt angrepet, og har egentlig ikke sette på dette som noe problem i det hele tatt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå