Gå til innhold

Lure litt på folk som......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan gå,men bruker heis i alle kjøpesentrene. Var ute å handla i går. Sto sikkert i 5 min med vogn før eg fekk plass i heisen. For heisen var jo full av folk som ikkje hadde vogn. Lure litt på kva dei tenke med??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de orker kanskje ikke ta trappene da... Er det så mye å tenke på??? Gurimalla du kan jammen ikke ha mange problemer i livet!

Skrevet

Selv sliter jeg fælt med å forflytte meg på Apostlenes hester for tiden, jeg begynner å bli tuuuung, men jeg tar alltid hensyn til folk som ikke har noe valg. Med andre ord; hadde jeg stått i heisen og du skulle inn med vogna hadde jeg flyttet meg ja. Jeg blir så lettet over at du ikke tar rulletrappa med vogn nemlig ^^

Helt enig med deg forresten, og tror jeg skal få problemer med å ikke si noe når det blir min tur å kjøre vogn.

Skrevet

Heisen er jo for alle. MEN hvs det kommer noen med barnevogn, rullestol eller lignende så syns jeg faktisk at man skal gi fra seg plassen sin. Det er bare vanlig folkeskikk.

Jeg irriterer meg for øvrig mer over folk som stopper ved slutten av rulletrappa, og blir stående der og jabbe. Hva med å gå litt til siden? Gjelder også rett utenfor innganger eller i smale hylleganger inne i butikker.

Skrevet

Ja, for alle de andre problemene som tas opp her inne er jevngode med sultkriser =p?

Betraktninger om småting må være lov å nevne. Det var jo ikke akkurat noen "rant" HI dro i gang med her da ;-)

Skrevet

Samme sier jeg. Er ikke rart at folk blir store når de ikke en gang gidder gå en trapp. Det verste er faktisk at det er folk som ikke gidder ta rulletrappen engang. De tar heisen!!!

Blir også provosert på gamle folk som tror de har førsterett på heiser og går foran alle andre i kø, gamle folk som sniker i kø uansett og det er mange! Har møtt noen som nærmest påberoper seg senilitet toppet med ekstrem øyeblikks-alzheimers bare for å ignorere alle andre i køen. De vifter gjerne litt ekstra med stokken når de nærmer seg køen og kan plutselig nesten ikke gå. For all del, ikke misforstå meg, jeg liker gamle folk, men de som har levd et helt liv allerede, hvem burde visst bedre hvordan man oppfører seg? Men som sagt er de verste de gamle damene som insisterer på at man skal gi opp setet sitt på trikken/bussen etter at de selv har passert flere ledige. Kun fordi de vil sitte bak. Jeg gir gjerne setet mitt eldre eller andre trengende dersom det ikke er noen andre ledige og jeg sitter i fremste delen men ikke dersom det går bak og forbi mange ledige.

Skrevet

Helt enig, man bør gi fra seg plassen til de som har vanskeligere for å bruke trappene enn en selv.

MEN, nå finnes det andre irritasjonsmomenter som er like ille. Og det er småbarnsmødre som bruker vogna som plog i kjøpesentrene!

De har funnet en teknikk der de ser konsekvent til siden, og går rett fram uansett om noen står i veien. Pussig at de ikke går inni stolper og vegger med det samme.

Skjerp dere!! Dere er ikke eneherskere, og har ikke en større rett til plassen enn oss uten barn.

Skrevet

jeg sier i fra jeg :) hadde jeg stått med en heis å ei med barnevogn ikke hadde fått plass pga sløve mennesker. så hadde jeg sagt rett ut at det burde da gå ann å lette på seg å ta trappene å gi heisen til de den er ment for (heisene her i kr.sand står det ofte at de er prioritert til vogner og rullestolbrukere o.l)

når det gjelder gamle damer på busser som på død og liv må sitte akkurat der du sitter så hadde jeg ikke jattet med å flyttet meg om det var flere ledige plasser. jeg hadde ganske enkelt sagt at: nei, her sitter jeg. det er nok av ledige plasser.

men om det er trapper opp til neste sitteplass slik at det blir vanskelig for menneske å komme seg til andre ledige plasser. da hadde jeg flyttet meg :)

folk som står i veien (virker litt bevisst noen ganger) går jeg gjerne littegrann ekstra borti hehe.. på en dårlig dag da.. (er ganske få av dem)

min mormor holder på å kverke de som står å tar HELE sykkelstien å står å prater å hun kommer syklende å ikke blir sluppet forbi. da skal du høre ei som ikke blir blid hehe..

Skrevet

Å herremåne!!!!!

Heisen er for alle! Om jeg velger å ta heisen så skal ikke du bry deg om hvorfor! Kanskje jeg er gørr sliten etter en dag på jobb og rett og slett ikke gidder å gå trapper!

Om det er så jævla problem kan du vel ta ungen din i bæreselen da.

Slike uttalelser provoserer meg grenseløst, skulle tro at om man kommer med vogn ja da er alt tillat! Det er ikke det ser du! Fordi om du har vogn s¨må du faktisk stå i kø du og.

Og ja, jeg er mor. Men jeg kjører ikke folk ned på gaten med vognen.

Skrevet

Jeg har antst for rulletrapper. Tar derfor alltid heis, eller trapp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...