Gå til innhold

lyst på en baby- men mann sier NEI

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to fantastiske gutter, 2 og 4 år. Ja det er travelt. Men jeg er bare SÅ babysyk. Har veldig veldig lyst på et et tredje og siste barn. Gubben sier blankt NEI. Han synes det holder rikelig med to. Bruker argument som at de skal følges opp (mer krevende når de blir eldre..?) + at han også vil ha litt fritid til trening, venner etc. Ser jo poenget hans. Men jo mer han sier nei jo mer sikker blir jeg på at jeg ønsket et barn til. Noen som er i samme båt??? Evt som har 3 barn og synes det er mye mye arbeid vs 2 barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veeeeeldig vanlig for damene å bli babysyk når minste er ca 2 år. Er vel biologien som vi sørge for at vi ikke dør ut.

Du har to valg:

1. høre på mannen din(som for meg høres fornuftig ut

2. finne deg en ny mann

Det kan jo hende det blir en attpåklatt senere?

Skrevet

Vi har 3, og JA det er mer arbeid. Ikke så mye mer arbeid når vi er hjemme, men mye mer arbeid i forhold til å følge påå barna. I forhold til oppfølging er vi alltid en voksen for lite.

Nå er ikke våre så store ennå, men jeg ser for me fremtiden med litt skrekkblandet fryd. Spesielt i forhold til oppfølging av fritidsaktiviteter, skole osv. Håper barne velger noenlunde samme fritidsaktivteter.....

Nå driver eldstemann på 5 med svømming. Når vi samtidig har med oss de 2 andre i svømmehallen er det jo alltid ett barn vi ikke har armer til:) Og 3 barn som skal lære å stå på ski, 3 barn i slalombakken etc etc etc

Men samtidig ville jeg jo ikke vært 3.mann foruten da. Det positive er jo at de alltid har flere lekekammerater her hjemme. Vi håper de blir gode venner også når de blir større. Etter min mening er en stor søskeflokk noe positivt for barna:)

Skrevet

Eg har også lyst på ein til, nr 3.... MEN eg har ikkje lyst på den enda for eg er student og vil bli ferdig med studiene og få meg ein jobb før eg evt før nr 3. Mannen min seier også at det er nok med dei to me har, og faktisk per i dag så føler eg au det, at det er nok. MEN eg trur nok at det vil forsvinne litt....

Også sa mannen min rett etter at nr 2 var født at nr 3 ikkje kom om to år i hvertfall!! Kunne heller vente 3-5år, noko som eg var heilt enig med han i. Har to år og tre mnd mellom ungane her. Så 5år el meire er greit det for da har eg blitt ferdig og fått meg ein jobb forhåpentligvis....

Lykke til med forhandlingane hehe. Eg snakkar ikkje om det eg, enda.....

Gjest Trollbundet
Skrevet

3 barn er jo ikke mye da når man tenker etter..Tenk på før i tiden da..Da hadde de 10-12 barn! Det er mye det:).

Jeg har 3 barn og er såå babysyk at det gjør vondt:).

Skrevet

nesten motsatt her. hehe

vi har "planlagt" å få 4 barn, har nå nr 2 i magen og er så lei av å gå gravid at jeg gjerne bare skulle hatt 2. hehe. Mannen sier alltid at jeg må slutte å syte over å være gravid for jeg må gjøre det 2 ganger til :)

men man glemmer jo bekkenvondt, halsbrann og lengselen etter egen kropp igjen når babyen bare er ute så jeg blir vel verpesyk igjen jeg også :)

Skrevet

Huff, jeg er så verpesjuk at jeg nesten flyr til himmels...

Vi har èn sønn på 15 mnd.. Mannen har jo også lyst på, men vi vet jo at det er best å vente litt, så jeg får kommet meg litt ut i jobb først...

Men guud å vondt det gjør:-) hehe..

Hvordan er overgangen fra ett barn, til to da, syns dere?

Gjest Trollbundet
Skrevet

overgangen fra 1 til 2 barn gikk helt perfekt for min del:).Fikk en datter da min eldste (gutt) var 2 år og 1 mnd.Det er klart det var litt slitsomt,men det gikk helt perfekt:)

Skrevet

Hva med å respektere mannen sitt ønske om at nok er nok da ?

Kjekt å være enige om slike ting, ikke bare trumfre ditt syn og dine ønsker igjennom..

Går ann å nyte de to du har også vettu !

Gjest Trollbundet
Skrevet

Twinkle_toes : Hallo! Det er vel lov å håpe og ønske seg flere barn selv om mannen ikke har lyst på flere vel????

Hi : Barna er ikke så gamle enda,se det litt an,kansje han ombestemmer seg:).Håper det for din skyld:)

Skrevet

Har også to gutter, har lyst på et barn til. Mannen min er tilbakeholden, men ikke helt avvisende. Mine gutter er 4 og 7 år, så jeg føler at det begynner å haste litt hvis vi skal ha et barn til. Er redd det ikke blir fler... Ja, selvfølgelig blir det hektisk noen år, men jeg synes det er verdt det. Min mann argumenterer i forhold til økonomi, noe jeg ikke synes er noe tema. Vi har mye bedre råd enn vi hadde da jeg var lita, synes ikke vi manglet noe jeg. Vi forlanger så mye i dag. Et trygt hjem og masse kjærlighet kommer man langt med. Vi har begge jobber i det offentlige og helt vanlig inntekt.

Skrevet

Trollbundet: jeg kjenner mannen hennes, det er snakk om mer press enn bare håpe og ønske som ødelegger hele familielivet om dagen...og hun bruker argumenter herfra rått jevnlig....

Skrevet

Stakkers deg Twinkle_toes. Synes skikkelig synd på deg. Men alikavel veldig godt at du ikke er vår venn. Til dere andre veldig kjekt å høre deres meninger :-)

Skrevet

Gi han litt tid kanskje så kan det hende han snur, for sånn var det hos oss også, det var et stadig tilbakevendende tema. Mannen min sa blankt nei hver gang jeg tok det opp, men plutselig så snudde han. Da hadde de to andre barna våre blitt 6 og 9 år. Det var først da han følte han hadde mer tid og overskudd til et tredje barn.

Så nå har vi ei lita tulle på 5 mnd. som ble en liten attpåklatt!

Skrevet

Jeg stiller fortsatt opp hver gang dere trenger meg, det vet du ! men du må tåle at ikke alle en enige med deg bestandig, desverre en del av det å bli voksen !

Ha en fortsatt fin dag- vi sees snart !

Skrevet

oj det var en voksen måte og mota tilbakemeldinger på. er det ikke en snev av mulighet for at det twinkel_toes sier har noe sannhet i seg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...