*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Hjelp. Er gravid i uke 9 og er kvalm hele tiden. Har dårlig matlyst, men er sulten hele tiden også. Aner ikke hva jeg skal spise. Middag er verst, for jeg klarer ikke stekt mat. Og om andre steker mat til seg, så kaster jeg opp. Er gått helt tom for ideer. Så kom hjerne med tips til meg!!!
erteposen + 4 Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Jeg er i uke 8 og kvalm. Ingefær te fungerer for meg, eller kokt vann med skiver av fesk ingefær med sitron og honning. Knekkebrød med enkelt pålegg fungerer også.
Himmel og hav Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Klar kjøttsuppe med strimlede grønnsaker i. Det er noe av det eneste jeg klarer å få ned når jeg er uggen. Eller hva med ristet brød med bringebærsyltetøy og bananskiver? havregrøt?
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 få mannen til å lage middag til seg og ungene og så spiser du om det frister, hvis ikke kan du jo prøve knekkebrød e.l. ja jeg spiste middagen til mannen, kastet opp og spiste knekkebrød, kjeks, saftis e.l. etterpå
meg & to små vampyrer Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 Erteposen hvilken ingefærte har du kjøpt? Jeg må gå til innkjøp av noe. Begynner å bli uggen og eksamen på fredag.
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 Knekkebrød med pålegg du liker Frukt Det var det jeg levde på de første 10 ukene ...
erteposen + 4 Skrevet 15. desember 2008 #7 Skrevet 15. desember 2008 Jeg liker best å koke på fersk ingefærot, men jeg har en pakke fra urtehagen. Liker å blande ulike sorter. Er plaget med urinveisinfeksjoner når jeg er gravid og er avhengig av kjerringrokk.
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #8 Skrevet 15. desember 2008 Jeg brukte vanlig ingefærpulver som jeg lot trekke i vann og så silte jeg blandinga før jeg drakk den.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. desember 2008 #9 Skrevet 15. desember 2008 OK. Jeg lurer på om jeg skal innom helsekosten å kjøpe meg noe te nå. Pluss kjøpte en fersk rot som jeg kan lage ingefær- og peppermyntete av. Det er godt sammen!
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 15. desember 2008 #10 Skrevet 15. desember 2008 ristet loff med smør og pasta/couscous er det jeg har levd på de siste 15 ukene...
~sjiraff~ Skrevet 15. desember 2008 #11 Skrevet 15. desember 2008 Da jeg var der spiste jeg i hovedak ristet brød med litt smør og taffelost (den med skinke). Salt kjeks og drakk litt cola. Ellers var det dårlig med føde. Spiste kanskje hver halvannen til to timer. Måtte alltid starte dagen med noe å drikke som hadde smak. Husker vi var på ferie mot sluttet og jeg hadde alltid en boks med brus eller festis eller noe innen rekkevidde da jeg stod opp, for klarte jo ikke å komme meg gjennom dusj og morgenstell uten å spy..
VanillaCaramelBrownie Skrevet 15. desember 2008 #12 Skrevet 15. desember 2008 Cornflakes! Med sukker og melk... Levde på det og makaroni en stund i siste svangerskap. Drikk cola eller saft, noe med litt sukker, så du får i deg litt næring. Vet ikke hvor dårlig du er da? Spyr du også eller?
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #13 Skrevet 15. desember 2008 ja, jeg kaster opp. Tidligere kastet jeg opp hver dag. Har fått afipran av legen, så nå kaster jeg opp 2-3 dager i uken. Men de dagene jeg kaster opp, kaster jeg opp 3-4 ganger pr dag. Drikker litt cola og har spist en del baguetter med div pålegg (lager hjemme). Men er gått lei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå