tojus Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Med tanke på magesmerter hos barnet mener jeg.
Raych Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Jeg spiste alt det jeg ellers spiser mens jeg ammet. Jeg har født midt på sommeren og spiste jordbær som bare det:) Holdt meg ikke unna noe spesielt.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Eg åt alt eg når eg amma, begge to. Men prøv deg fram med litt og litt først. Og ta ein ting om gongen slik at du veit kva ungen reagerar på. Svigerinna mi åt nesten ingenting når ho amma førstemann, nå veit eg ikkje. Men eg gjorde som dei sa på sjukehuset, prøv litt og sjå om du får ein reaksjon, er ikkje sikkert og det ville da vera veldig dumt om du gjekk heile sommaren uten å eta jordbær feks.
♥binna♥ Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Tror mange er hysteriske med tanke på hva de kan spise når de ammer. Prøv da vel, og se om barnet reagerer. Ikke noen grunn til å holde seg unna clementiner slik jeg ser det. Rosenkål var vel det eneste mine barn har reagert på (med mageknip).
Gjest Trollbundet Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 Da jeg ammet var det vel bare løk og kål jeg holdt meg unna.Husker ikke noe mer.
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 Jeg spiste alt. Men da "klementin-sesongen" begynte (da var datteren min ca 4 mnd), og jeg dyttet i meg en del, oppdaget jeg at hun fikk bleieutlsett. Sluttet å spise klementiner, og da ga det seg Det er nok veldig individuelt hvordan barn reagerer, og om de reagerer i det hele tatt, så man må nok bare prøve seg frem.
Venter på sommer,sol og barn Skrevet 16. desember 2008 #8 Skrevet 16. desember 2008 jenta mi får mageknip når jeg drikker kaffe ;0(
Lykke X 4 Skrevet 16. desember 2008 #9 Skrevet 16. desember 2008 Har spist og spiser alt. Prøv deg frem
Tre_Blir_Til_FIre Skrevet 16. desember 2008 #10 Skrevet 16. desember 2008 I begynnelsen holdt jeg meg unna det meste jeg trodde han skulle få magevondt av... Han tålte ikke så veldig mye. Nå spiser jeg det jeg vil ha.. Ammer han fortsatt 6-8 ganger pr døgn, 9 måneder gammel..
Ranveig R Skrevet 16. desember 2008 #11 Skrevet 16. desember 2008 Med eldste kunne eg ete ALT (unngjekk sjølvsagt alkohol, tobakk og dei varene som ein i følge mattislynet bør unngå), han fekk ikkje mageknip av noko som helst, prompa berre litt meir. Lillesøster fekk mageknip når eg åt rå kål, men det var det einaste. Prøv deg fram, ikkje unngå å ete mat du har lyst på fordi babyen KANSKJE kan komme til å få vondt i magen.
Heb+2 Skrevet 17. desember 2008 #12 Skrevet 17. desember 2008 Med førstemann spiste jeg alt, han hadde vondt i magen kanskje 5 ganger så lenge jeg ammet han og som en lege sa til meg; det har alle barn av og til. Det er helt nye mager som aldri har vært i bruk, selvsagt får de vont av og til, men det har ikke med maten du spsier å gjøre. Da jeg fødte igjen for et par uker siden fikk jeg samme beskjed på sykehuset (Ullevål) De fraråder ikke ammende å spise noe(utenom alkohol, medisiner, tobakk etc), det eneste de sier er at familier som har svært sterk allergi kan vente med å inntrodusere disse matvarene. Så jeg spiser det jeg har lyst på
Grillet kylling Skrevet 17. desember 2008 #13 Skrevet 17. desember 2008 Her igården går det fint med clementiner. Men må holde meg unna løk og alt med kullsyre:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå