Gå til innhold

Katolikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert et dumt spørsmål, men jeg vet faktisk ikke hva en katolikk er.

En bekjent fortalte at han er katolikk, og jeg tenkte ikke mere over det da. Kan noen forklare?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er kristen. Kirken delte seg i to, den protestantiske (Norge) og den katolske. De har pave, pavestat, mannlige prester som ikke gifter seg, en skrifter, får mange barn;), og har lange messer.

Skrevet

han er kristen akuratt som normenn er, men han hører til den katolske kirka.

Hvis har har sterk tro så er de ofte litt gammeldagse og konservative på none ting, slik som ekteskap før barn, imor skilsmisse og abort, imot homofili.. men det er ingen selfølge at han er det

Skrevet

de får jo ikke mange barn da? du tenke på at de er imot prevansjon? det er nok ikke slik lenger. er selv katolikk og har familie som er det og de har alle 2 barn hver = )

Skrevet

Tusen takk.

Når jeg leser det du har skrevet virker det merkelig at han jeg kjenner er katolikk... Jeg må spørre han litt om dette merker jeg, hehe.

Skrevet

Det er jo stereotypen. Jeg hadde et smilefjes bak. Har selv en større fransk kanadisk familie som er katolikker og den eldre garde har jo 9-10 barn i flokkene sine. En kan jo ikke benekte at den katolske kirke er imot prevensjon?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...