Gå til innhold

Liker mannen deres "jenteting"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som chick-flicks, romantiske komedier, romantisk middag på en fin restaurant med et avskjermet bord og levende lys og fiolinspiller?

Min mann mener det enkle ofte er det beste, og det er det jo.

Jeg er ikke overbegeistret for "guttefilmer", men jeg ser det da likevel! Og på en dag man skal feire seg selv som par syns jeg man kan gjøre litt forskjellig.

Hvis mannen ikke like romantisk kliss, hvorfor MÅ han gjøre det da?

Hvorfor må mannen stelle i stand en dag som er perfekt for dama, når det er begge to som skal feires?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.. vi har langt i fra felles interesser. Jeg hater "guttefilmer", så de ser jeg ikke. Jeg gidder ikke å se jentefilmer sammen med ham, for jeg vet han ikke bryr seg likevel. I blant er det en og annen dokumentar som interesserer oss begge, men utover det må man vel ikke se film sammen. Mye annet å gjøre!

Og hvis mannen min hadde prøvd å ta meg med på fin restaurant, tror jeg ikke han hadde fått meg med inn.. Foretrekker peppes jeg da.. Nam nam.

Skrevet

Han har ikke noe imot å se filmer som Sex and the City (jeg var redd han skulle få prestasjonsangst av den), men jeg klarer ikke alltid å se slike filmer som han liker (ubåtfilmer får jeg for eksempel helt noian av.) Ingen her tvinges til noe, men vi kan godta å gjøre noe som den andre liker, slik at vi har litt tid sammen. Vi syns det er koselig å gå ut og spise sammen, men syns ikke det er en utpreget jenteting.

Jeg syns mannen skal varte opp dama litt, rett og slett fordi vi kvinner investerer mye mer i et forhold om man for eksempel har barn; man går gravid; en ting er at man bruker 9 mnd på å bære fram barnet, men ofte er det dama som investerer sin tid i å være hjemme med dem. Vi skal ha likestilling, men vi må også ta vare på sosiale verdier som opphøyer forhold i samfunnet som vi ikke kunne vært foruten.

Så da syns jeg ikke det gjør noe at en overraskelsesmiddag innebærer mer enn Burger King og James Bond, om dette ikke ville vært damas førstevalg når man først skulle feire en slik dag.

De som hadde vært fornøyd med Burger King og James Bond får bare stå for det. :)

Skrevet

Neida, ut å spise er ikke noen utpreget jenteting, men jeg tenke mer på en superromantisk setting ala tatt rett ut fra en film ;)

Skrevet

Kjæresten min er ikke så glad i chickflicks, men han ser de i solidaritet :) Han har vært med på kino og sett både Sex and the city og Enchanted!

Det er ikke ofte vi har mulighet til å dra ut og spise bare vi to, men han kan godt finne på å ta meg med på romantisk restaurant med levende lys. Det er vel ikke akkurat en "jenteting"?

Er egentlig helt enig med deg. Hvis han hatet det, hadde jeg ikke hatt lyst til å gjøre det jeg heller. Men han synes det er koselig, så da blir det sånn :)

Skrevet

En romantisk komedie bør være kjempegod før mannen min går og ser den på kino med meg! (Hjemme i sofakroken en søndagkveld derimot er greit)

Han liker å gå ut og spise, men er ingen romantiker. Derfor spør han meg likegjerne om hva jeg ønsker meg når jeg har bursdag .f.eks.

Jeg har allltid ønsket meg en skikkelig romantisk overraskelse ala hollywood, men har innsett for lengst at det ikke er mannen min, og jeg tror ikke det er så veldig mange andre som er sånn heller. Så her i huset er det jeg som står for de romantiske påfunnene.

Men jeg har lært meg å se at mannen min er romantisk på andre vis: han kan komme hjem fra butikken med en smågodtpose, og han har fått med seg alle yndlingsbitene mine. Han forter seg å gjøre reint

mens jeg er en tur i byen, han kan komme hjem med blomster på en helt vanlig tirsdag.

Og om vi skal feire en dag sammen, som bryllupsdagen vår (ikke det at dett skjer hvert år!), så blir vi enige om hva vi skal gjøre. Det er like mye mitt ansvar som hans.

Skrevet

Romatiske komedier er ingen av oss spesielt glad i, og begge ville vel langt på vei foretrukket James Bond.

Jeg synes det er naturlig å finne på noe som begge har glede av. Jeg er f.eks. glad i opera, det har aldri mannen min vært, så jeg går i operaen med moren min. Med mannen min går jeg enten og ser en film vi begge vil se, ut og spiser (det liker vel alle?) eller tar en tur på konsert (noe vi begge liker).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...