Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Var på tidlig ul nå, hjertet slo, men ble satt 9 dager tilbake!! Syns dette er ganske rart, da jeg testet positivt den 16 november,dvs veldig tidlig i svangerskapet. Er da 5+5 på vei i dag, i stedet for 7+0. Noen som har vært borti noe lignende??
Marianne87 Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 testet du positivt or nesten 1 måned siden så kan du jo ikke være 5+5 idag vel? Det betyr jo at du var ca 2 uker på vei når testen var positiv. Er det mulig? Du kan jo ha hatt eggløsning tidligere enn du trodde men at du har fått positiv test så tidlig kan jeg ikke helt skjønne... Men fosteret vokser jo i rykk og napp og de flytter termin gjerne litt frem og tilbake så tidlig i svangerskapet. så kanskje de har tatt feil??
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2008 Er det jeg heller ikke helt skjønner. I hvertfall med tanke på at jeg tok el tester, og vet at min tidligere termin stemmer med EL. Hadde også festeblødning et par dager før IKM. Men da er jo spiren veldig liten i forhold til det den skal være etter mine beregninger, og det bekymrer meg veldig.. Legen sa bare at det trengte ikke være noe unormalt, at hjerteslagene var sterke, og etter påvist hjertslag var det 90 % sjangse for at det kom til å gå bra.. Skal bestille ny ul til etter jul, og forhåpentligvis se noe mer.
Marianne87 Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Ja men han kan jo ha tatt litt feil av termin, de tar jo ofte det så tidlig. Siden fostrene vokser så forskjellig. Jeg var på ultralyd og så hjerte slå, da sa hun at hun trodde jeg var akkurat 6 uker på vei. men jordmora mi sa senere at pga datoen jeg testet positivt skulle jeg være ca 1 uke mer på vei altså 7. Jeg skal på ultralyd igjen imorgen så da får jeg se om de mener jeg er 9+3 eller 10+3... Du får ta deg en tur til på ultralyd men jeg hadde ikke stolt blindt på det de sier... Mange ganger tar de feil også. Og at hjertet slo er jo en veldig positiv ting!
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2008 Ja, håper du har rett:) Takk for oppmuntrende ord:) Godt å høre at det er forholdsvis vanlig at de tar litt feil! Får bare glede meg over at hjeret slår, og prøve å slappe av i julen. Lykke til på ul i morgen!!
lioness* Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 Jeg er i samme situasjon som deg. Var på ul sist mandag pga en liten blødning, og legen sa jeg var 5+6. Jeg skulle være 6+6, ettersom jeg er sikkert på når el var (tempet, el-tester og sex kun dagen før el hele den syklusen!). Vet fremdeles ikke hva som skjer, har tatt noen blodprøver men ikke fått svar på den enda. Håper de bare har målt feil. Lykke til med ny ul!
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. desember 2008 Huff, håper de bare har målt feil på oss begge!! Så de noe hjerteaktivitet hos deg eller? Er så kjedelig når man blir satt tilbake, og vet nøyaktiv når unfangelsen skjedde, den tiden frem til man vet om alt er ok eller ikke, føles som en evighet!! Håper du får svar på blodprøvene snart!!
Krøllefrøken Skrevet 15. desember 2008 #8 Skrevet 15. desember 2008 Har prøvd å sende deg pm Silje... tror du har full postkasse!
lioness* Skrevet 15. desember 2008 #9 Skrevet 15. desember 2008 De så hjerteaktivitet ja! Det var en lettelse, selv om jeg jo er bekymret. Har forresten lest at hjertet begynner å slå sånn ca 6+0, 6+1 eller 6+2 (i en eller annen svangerskapsbok, husker ikke hvilken) - hvis det stemmer var det jo litt tidlig for hjerteslag for deg med tanke på målingen hennes. Altså et tegn på at de kan ha målt feil? Vi må krysse fingrene! Regner med at svaret på blodprøvene kommer i løpet av et par dager. Spent!! Har ikke blødd noe mer den siste uken, det er også positivt. Du har ikke tatt blodprøver (hcg)?
Prinsen & spiren Skrevet 15. desember 2008 #10 Skrevet 15. desember 2008 Heei, Silje Så godt og se at du fikk se hjerteslag=) hih.Men synes du ble flyttet veeeldig langt bak:S hmm.. Men, får håpe det endrete seg. Hadde du en fin opplevelse hos volvat? fornøyd?=)
meandmylittle Skrevet 15. desember 2008 #11 Skrevet 15. desember 2008 Hei! Akkurat dette skjedde meg nå også,eller for litt over en uke siden. Jeg ble satt tilbake 1 og 1/2 uke tilbake,dvs at jeg testet positivt akkurat 2 uker etter at jeg ble gravid!! Jeg heller trodde ikke at man kunne teste positivt så tidlig,men regner jo med at gyn. har peil... men som sagt,fosteret vokser jo i rykk og napp så tidlig og du får en mye mer nøyaktig termin i uke 17-18. Jeg skal neste gang i februar,så det blir spennende å se om de forandrer dato da... Noe jeg tror....hehe.
Megawhat har ♀ + 2 nyankomne Skrevet 15. desember 2008 #12 Skrevet 15. desember 2008 Når jeg var 5+3 så vi ingen hjerteslag enda, og det var 7-8 mm stort.. så i og med at ditt slår (og kanskje var større) så er du vel litt lenger på vei... I dag er jeg i niende uke og kommer fra UL igjen og har nå sett hjerteslag på to stk. uke 6 så de bare en... så de kan jammen meg ta feil ja!
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #13 Skrevet 15. desember 2008 Tusen takk for så mange flotte svar!! Er utrolig deilig å lese om andres erfaringer! Og postkassen min var helt full, ja:P Er veldig fornøyd med de på Volvat, er jo ikke så mye han verken kunne se eller gjøre så tidlig, men han var flink å svare på spm mine. Var verdt pengene, helt klart!! Husker jo ikke hvor stor den lille spiren var, typisk meg å glemme slike ting!!
Gjest 5 andre Skrevet 15. desember 2008 #14 Skrevet 15. desember 2008 Er fort gjort å måle litt feil. Tenk deg hva 1 mm feilmåling i begge ender av "klumpen"gjør med terminen så tidlig! Er forresten selv satt tilbake 1 uke. Er visst "bare" 7+4 i dagi stedet for 8+4. Dette er snart 2 uker siden, Så bankende hjerte - så slår meg til ro med det. Velger å forholde meg til menstermin enn så lenge.
OhBaby! Skrevet 15. desember 2008 #15 Skrevet 15. desember 2008 ble også satt til bake over en uke.. me ndet ser jeg på som umulig,da jeg kjenner så godt når jeg har el,og har en stabil syklus... så jeg vet ikke helt. men hjertet banket allefall. jeg ble satt fra 8+3 til ca. 7.. og fosteret var 13 mm
Henriette1989 Skrevet 17. desember 2008 #16 Skrevet 17. desember 2008 Hvor blei av innleggene mine?? Hmm..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå