Gå til innhold

OVERTID SUGER!!!! flere som er lei??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bare gått 1 dag over enda...Men, er så utrolig lei allerede.. var på føden 28. November og fikk konstatert 2 cm åpning og at det hele var i gang, men at det kunne ta tid...

Hadde termin i går og har fortsatt ikke blitt mor!!!!!

Har rier hver eneste natt og dag, men så stopper det bare opp! Begynner å bli innmari sliten av hele greia... Vil bare se gutten min nå:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg skjønner godt hva du mener... Er også 1 dag over, men var nettopp hos jm, og da hadde jeg bare 1 cm åpning og var ikke moden

:-( Så jm trodde ikke på fødsel de nærmeste dagene.. Hadde det ikke vært for julen og at jeg er redd han skal bli fryktelig stor, så hadde det gått greit. Men haaaaaaaaar såååååååå lyst å få ham hjem til jul:-)

Pluss er livredd for at han skal bli veldig stor......

Du er nå mest sannsynlig rett rundt hjørnet da:-) Så masse lykke til!!!! Håper begge får før vi tror;-)

Skrevet

jeg er på overtid dag 10, og i morgen blir jeg satt i gang.

Så jeg skjønner deg mer enn du aner...

Men, babyen kommer, det skal den, og må den:)

Mager trøst når man er lei, men det er et faktum!

Jeg prøver å nyte sparkene, så jeg skal huske følelsen av å ha lillemor i magen, for snart er det over, og det er litt vemodig også.

I natt lå samboer tett inntil meg og kjente på magen, merker at dette er sterkt for han også. For snart har vi lillegull i armene, gud det er så deilig å tenke på. Og det har du også! Og alle andre kommende mødre.

Så ja, vi er leie, men fødselen skjer.. og vi burde nyte den siste tiden.

Selv med oppkast, bekkenløsning, høyt blodtrykk og hormoner.

Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Jeg er på den 11 overtids dagen i dag..

Kjenner jeg også begynner å bli veldig veldig lei nå...

Like skuffa hver eneste morgen jeg våkner og ingenting har skjedd...

Prøver liksom å trøste meg med at jeg blir satt i gang denne uka, og at han er her snart, men det hjelper liksom ikke..

På en måte litt skuffa over av kroppen ikke ordner opp på egenhånd og går i fødsel.. Det suger jo...

Skrevet

skjønner, ganske lei nå ja. er 6 dager over nå. og har så vondt nederst i magen og nedover i lysken at eg klarer verken å gå eller å bevege meg uten at det gjør vondt. vil få det overstått, å ha den lille hjem til jul, skal til jm på torsdag, men fikk beskjed sist kontroll at denne timen trong eg ikke, ho kom til å komme i helgen men her sitter eg da.. snakka om at eg blir satt igang neste mandag el tirsdag 22 el 23=( så håper for guds skyld det skjer noe snart.. ellers blir det sykehus jul her=(

Skrevet

er 3 dag på overtid og syns det er noe dritt. Er så utrolig lei og vurderer faktisk å prøve akkupunktur eller soneterapi for å sette igang fødselen. Har ringt litt rundt og forhørt meg. De sises at dette skal fungere bra. Er moden og legen sa på torsdag at hun tordde jeg kom til å føde i løpe av helgen... Men ingen fødsler her i gården...

Andre som har prøvd dette??

Skrevet

Er det ikke sånn at det er like normalt å føde 2 uker over som 2 uker før? Tenker at jeg helst vil at det skal starte av seg selv. Gikk 17 dager over med jenta mi, men det var den fineste av mine fødsler. Sist gang fikk jeg modningsakupunktur, da startet fødselen 2 dager før termin:) Det skal jeg ha igjen ihvertfall. Har også hatt en fødsel som ble satt igang,-vil ihvertfall jeg prøve å unngå:(

Skrevet

Svangerskapsvarighet i uker i Norge 2006

Uke 37- 5%

Uke 38 - 12,7%

Uke 39 - 22,6%

Uke 40 - 27,3 %

Uke 41 - 18,4 %

Uke 42 - 7,1 %

Kilde: Fødselsboken, Sandviken

Så nei, jeg vil ikke si at det er like normalt å føde 2 uker før termin som 2 uker etter..

Selvfølgelig er det jo det aller beste at fødselen starter av seg selv, og det er ingenting jeg heller vil enn at den skal starte av seg selv..

Samtidig så får jo morkaken normalt sett nedsatt funksjon etter uke 40, og klarer kanskje ikke å tilføre barnet all den næring det trenger.

Gidder ikke å gamble med at det skal starte av seg selv hvis barnet mitt ikke har det bra.. Da ønsker jeg heller å bli satt igang..

Men det er bare min mening.. Sikkert mange som mener noe annet.

Det er de som har fæle igangsatte fødsler, og det er de som har fine igangsatte fødsler. Det er de som har fæle "normale" fødsler, og de som har fine "normale" fødsler..

Vi er alle forskjellige og vi kommer alle til å ha forskjellige fødsler uansett om det starter av seg selv eller om vi må settes igang..

Skrevet

Det regnes ikke som overtid før etter uke 42. Ikke i Svangerskapsboken til Sandvik ihvertfall. Der står det på side 178 at alt fra 38 uker til 42 uker er innenfor det normale:)

Skrevet

Ps Snakker ikke om når barnet ikke har det bra!! At en selv blir utålmodig og lei er noe helt annet!

Skrevet

Ja jeg vet at det ikke regnes som overtid på fagspråket før 2 uker over termin..

Men det er jo ikke til å legge under en stol at når man passerer den magiske datoen så regner man selv at man er på overtid.. Vi er jo over den dagen vi er blir forespeilet at de skulle komme..

Kjipt er det uansett.. Og sikkert ekstra kjipt for de som står i fare for å føde midt i julestria..:o)

Så vi får håpe det kan dale litt ekstra fødestøv ned på oss som trenger det de neste dagene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...