Gå til innhold

Andre som har spesial pedagog + assistent på barnet sitt i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren mn på 2, 3 år har spesial pedagog på seg 4 dager i uka + en førskolelærer på seg. Hun er sen motorisk og språkelig. Blir brukt Kalstadmodellen og tegn til tale.

Andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tassen vår på 4 år har 100% assistent og 10 t/uke med spes.ped.

Vi har hvert innom Karlstadmodellen, og tegn-til-tale bruker vi, men tassen har kun lært seg 3 tegn på 3 år :(

Så det blir dårlig med kommunikasjon her i huset som funker.

Skrevet

Mini her, nå tre år, med ullen diagnose, var uten språk til i sommer.

Et halvt år senere med karlstadmetoden så har språket virkelig begynt å kommet på plass.

Tror det viktigste er å få en spes ped som virkelig kan karlstadmetoden

• 4 uker senere...
Gjest vinterbrud
Skrevet

Jenta mi har spesialpedagog 3 timer i uka og 50% assistent,hun deler assistenten med et annet barn.Hun har konsentrasjonsvansker og er sein språklig.

Skrevet

Jenta mi har 100% assistent og 5 timer i uka spesped. De bruker karlstadmodellen og tegn til tale. Hun er bare 1 1/2 år, så hun kan ikke tegn ennå, men skjønner mye.

• 3 uker senere...
Skrevet

Kan dere fortelle meg litt om hva Karlstadmodellen går ut på??:)Minstejenta mi kommer til å få 100% ass og spes.ped når de begynner i bhg ( har tvillinger:) Hun skal operere føttene og sette inn peg før det blir bhg da.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi har ei jente på 22 mnd som er forsinket motorisk og språklig.

Hun har hatt 50% stilling med integreringsassistent siden oktober i barnehagen og nå har hun fått 30% til som blir fordelt på de andre ansatte i barnehagen. Det er søkt om spes.ped og 100% fra høsten, men kommunen har ikke midler til noe mer før høsten.

• 3 uker senere...
Skrevet

Gutten min har også forsinket språkutviklin, og har spes.ped i bhg. Blir datteren din utredet på andre måter?

Vi har nå blitt henvist til bup. Er visst rutine her da.

Skrevet

Datteren min skal bli utredet igjennom PPT nå til våren. Men de ga først ønske om å finne ut å hvilket årsstadiet hun lå, men jeg har gitt uttrykk for at jeg vil at hun blir utredet for alt. Skal på ansvarsmøte neste uke, så tenkte å ta det opp da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...