oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Datteren mn på 2, 3 år har spesial pedagog på seg 4 dager i uka + en førskolelærer på seg. Hun er sen motorisk og språkelig. Blir brukt Kalstadmodellen og tegn til tale. Andre?
Joikaboll@ Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Tassen vår på 4 år har 100% assistent og 10 t/uke med spes.ped. Vi har hvert innom Karlstadmodellen, og tegn-til-tale bruker vi, men tassen har kun lært seg 3 tegn på 3 år Så det blir dårlig med kommunikasjon her i huset som funker.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2008 #3 Skrevet 16. desember 2008 Mini her, nå tre år, med ullen diagnose, var uten språk til i sommer. Et halvt år senere med karlstadmetoden så har språket virkelig begynt å kommet på plass. Tror det viktigste er å få en spes ped som virkelig kan karlstadmetoden
Gjest vinterbrud Skrevet 9. januar 2009 #4 Skrevet 9. januar 2009 Jenta mi har spesialpedagog 3 timer i uka og 50% assistent,hun deler assistenten med et annet barn.Hun har konsentrasjonsvansker og er sein språklig.
Sito15 (fått to prinsesser):-) Skrevet 11. januar 2009 #5 Skrevet 11. januar 2009 Jenta mi har 100% assistent og 5 timer i uka spesped. De bruker karlstadmodellen og tegn til tale. Hun er bare 1 1/2 år, så hun kan ikke tegn ennå, men skjønner mye.
Gjest bissen Skrevet 26. januar 2009 #6 Skrevet 26. januar 2009 Kan dere fortelle meg litt om hva Karlstadmodellen går ut på??:)Minstejenta mi kommer til å få 100% ass og spes.ped når de begynner i bhg ( har tvillinger:) Hun skal operere føttene og sette inn peg før det blir bhg da.
lillesnuppa Skrevet 5. februar 2009 #7 Skrevet 5. februar 2009 Vi har ei jente på 22 mnd som er forsinket motorisk og språklig. Hun har hatt 50% stilling med integreringsassistent siden oktober i barnehagen og nå har hun fått 30% til som blir fordelt på de andre ansatte i barnehagen. Det er søkt om spes.ped og 100% fra høsten, men kommunen har ikke midler til noe mer før høsten.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2009 #8 Skrevet 23. februar 2009 Gutten min har også forsinket språkutviklin, og har spes.ped i bhg. Blir datteren din utredet på andre måter? Vi har nå blitt henvist til bup. Er visst rutine her da.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 24. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 24. februar 2009 Datteren min skal bli utredet igjennom PPT nå til våren. Men de ga først ønske om å finne ut å hvilket årsstadiet hun lå, men jeg har gitt uttrykk for at jeg vil at hun blir utredet for alt. Skal på ansvarsmøte neste uke, så tenkte å ta det opp da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå