Gå til innhold

Flytte termin 14 dager på UL!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Må få ut litt frustrasjon! Var på ultralys hos en kjempehyggelig lege på AHUS. Han målte knøttet og sa at alt var i orden, jeg ble bare så lettet fordi jeg hadde grudd meg så innmari! Men så skulle han se hva ul-terminen ble og da flyttet han terminen 14 dager, jeg protesterte fordi dette er rett og slett ikke mulig, jeg vet akkurat når jeg bøe gravid og testet positiv 14 dager etterpå, er ul-terminen riktig da skulle jeg blitt befruktet og testet positivt samme dag og det går jo ikke ann. Desuten hadde vi ikke sex etter eggløsnigen fordi vi dro på ferie og hadde minstemann i samme seng i hele ferien... Arg! Det går jo ikke ann! En annen ting er at jeg blir jo litt bekymret fordi da er babyen vokst for lite.. Jeg har tatt ul tidligere i svangerskapet pga ekstrem kvalme og da passet antall uker med mensterminen helt perfekt! Legen på AHUS ga seg til slutt og lot mensterminen stå.. Hva synes dere jenter? Takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg fikk også flyttet termin i nesten 14 dager etter UL på AHUS. De hadde masse forklaringer om når egget festet seg osv.osv. I mine to forrige svangerskap fikk jeg også flyttet termin ca 10 dager i forhold til min egen termin. Begge gangene fødte jeg nærmere "min" termin enn den jeg fikk på UL! De har vel noen mål og retningslinjer å gå etter så er det vel litt tilfeldig hvordan babyen har voks akkurat den dagen man er for å få fastsatt en dato.

Syns det var fint du ikke ga deg på "din" termindato og fint for deg at de lot det stå. Stol på deg selv :) Jeg gadd ikke diskutere så mye med dem men er 99% sikker på at jeg ikke kommer til å gå til den nye termin-datoen de har satt opp :) Spiller ingen rolle - mest glad for at alt er bra med den lille selv om det er litt frustrerende og bli satt tilbake :)

Lykke til videre i svangerskapet!

Skrevet

Var på privat ul i uke 16 som stemte på min termin. Var så på ordinær ul i det jeg trodde var min uke 19. Ble satt tilbake til 17+3.

De fant da ut at det kun var 2 blodårer i navlestrengen i stedet for tre og at hun derfor ikke vil vokse slik som hun skal.

Går nå til ul for oppfølging av vekst. Var jo kjempe bekymret da hun bare hadde vokst 1 uke på 3 uker om dere skjønner.

Var på ny ul i uke 22 etter ultermin (uke24 etter første ul og min egen).

Da var hun nesten 700 g og det var jo laaangt over gjennomsnittet for vekt i uke 22. Til og med over gjennomsnittet om vi hadde gått etter at jeg da var i uke 24.

Men allikevel, terminen ble ikke flyttet på igjen.

jeg gikk 18-19 dager over med førstemann (han var veldig overtidig og hadde begynt å få lite næring i magen) så sånn sett kan jeg risikere å gå 1 mnd på overtid denne gang. Er ikke alle som kommer når de er klar for å si det sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...