Gjest Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Jeg gikk ut i mammapermisjon i juni i år. Så jeg har ikke tatt ut ferien min, som er på 4 uker. Kan jeg overføre den til neste år? Da blir det jo 8 uker ferie til sommeren etter permisjonen. Hvordan blir det med betaling da? Jeg får jo uansett feriepenger i juni, men det er ikke mye. Men hva med de andre fire ukene? Jeg fikk feriepenger istedet for lønn på juni i år. Noen som kan noe om dette? Takker for svar :-)
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Du kan overføre inntil to uker ferie. Resten må du ta ut det aktuelle året. Du bør snarest ringe nav og arbeidsgiver for å høre om du kan legge inn to uker ferie i permisjonen din nå i desember (rekker vel det nokså akkurat...). Da forskyves permisjonen din to uker på slutten. Også kan du ta ut neste års ferie + de to overførte ukene neste år (f.eks rett etter perm. er ferdig.) De fire ukene ferie for i år får du vanlig lønn for når du tar ut, da jeg regner med du jobbet de ukene i juni. Altså at lønna og feriepengene kommer motsatt av jobbinga ... at du jobber og får feriepenger i juni og tar ferie og får lønna (for de ukene du jobbet i juni) i desember (f.eks). Håper du forstod noe av dette og at du får ordnet ferie nå på slutten av året. Husk også at endel arbeidsgivere har frister for overføring av ferie. På arbeidsplassen min er den fristen i dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå