Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Jeg har et stort problem, jeg har svakt nedsatt hørsel, og det som plager meg er at jeg har problemer med å si "S", og det plager meg ofte fordi jeg vil jo lære meg å kunne s i S riktig, men jeg hører ikke S lyden så veldig godt.. Jeg tør nesten ikke å prate med folk avogtil i frykt for at de skal høre dette, noe som sikkert høres helt grusomt ut, og det hindrer meg fra å kunne leve et normalt lit, ved å stadig være redd for at noen skal høre at jeg ike kan prate skikkelig.. Nå har jeg tatt kontakt med en logoped, og krysser fingrene for at hun kan hjelpe meg.. Har spurt mine venner, om dette merkes veldig, de sier jo at det merkes kun når jeg er nervøs eller usikker på meg selv.. tør aldri å prate høyt, ender opp med å mumle, så folk hører meg nesten ikke.. Så ellers er jeg en fornøyd med meg selv, jeg har et bra utseende og er utrolig glad for det, men jeg skulle gitt alt for å bli kvitt frykten.. Jeg skal også på date og jeg gruer meg skikkelig, ettersom vi har truffet hverandre på internett og han vet jo ikke at jeg hører litt dårlig, jeg har veldig lyst å si det som det er, men er livredd for han skal bli skremt vekk på en måte.. For vi har snakket sammen ganske lenge nå og det begynner å bli litt seriøst, ettersom han skal reise hit fra et annet land.. Og jeg liker han veldig godt, men vurderer nesten å avlyse hele greia nå !!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Å kjære deg, Du må bare overvinne frykten din! For å snakke kun for meg selv, synes jeg det er mest sjarmerende med slike ting. Det er på en måte slike ting som gjør et menneske til den det er. Jeg vet det høres "idealistisk" og fint og flott ut, men jeg mener det. Alle har vi våre små ting. Noen stammer, noen rødmer, noen svetter for mye osv. osv. Herlighet, dette er da en liten liten bagatell!! Og ang. han du skal møte fra utlandet. Vet du hva, når det har blitt så seriøst over lang tid, og han skal reise hit fra et annet land, han kommer ikke til å bry seg om en slik detalj! Dessuten hører man det vel knapt om man snakker på et fremmed språk/engelsk, det er jo vanlig å streve med noen lyder når man snakker et fremmedspråk. Aksent blir faktisk bare sett på som sjarmerende!!! F. eks er det jo mange franskmenn som har en rekke lyder på engelsk de ikke greier å uttale. Samme med spanjoler. Han du skal møte kommer bare til å tro at nordmenn har litt problem med å uttale S;-) Dette kommer til å gå helt bra!! Får bare lyst til å gi deg en god og varm bamseklem og si lykke til. Kom over det! Det er så betydningsløst. Ikke la en slik filleting komme i veien for at du skal leve livet og ha det fint. Andre folk bryr seg helt sikkert ikke om det, så hvorfor skulle du? Gode klemmer fra meg
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Jeg kjenner ei flott dame med sikkert mye samme problem som deg. Kanskje hun har enda litt mer nedsatt hørsel enn deg, for det høres tydelig når hun snakker og hun bruker høreapparat. Ikke bare på en bokstav en kan høre det hos henne. Og så har jeg en kompis, med høreapparat, som sier mye sånn "hva sa du?". Skjønn fyr:)(holdt foresten på å glemme å nevne ham;)) Men hun blir forstått, og snakker med alle slik alle andre snakker. Ikke la dette legge en demper på ditt liv. Du er nok den som er mest obs på dette, og ikke de du snakker med. Samme som de som har noe ved utseendet de ikke liker og tror alle ser, men som det egentlig bare er de selv som føler på. Husk også at alle har sine sider/ting som de ikke liker ved seg selv. Jeg har mine. Men alle er forskjellige, og det er jo det som er litt av sjarmen ved mennesker:) kos deg med daten, og lykke til;)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 Tusen takk:) Jeg ble utrolig glad nå som jeg leste svaret ditt, har aldri tenkt på at noen folk kan faktisk synes det er litt sjarmerende Jeg skal prøve å la vær å tenke på dette nå, noe som jeg gjør way too much! Så sa han det at han var litt nysjerrig på hvordan stemmen min er.. Tror han hinter om at han vil ringe meg en dag eller noe.. Og jeg tenkte med engang jo "skrekk og gru!!".. Er litt sjenert av meg også.. Men det føltes godt å vite at det faktisk kanskje bare er en bagatell Klemmer tilbake HI
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 Nei de er ikke Jane.. Om du lurte på om jeg var henne eller? Ja, jeg vet at det kunne ha vært værre, og burde egentlig ikke klage:) Har vært heldig med hørselen min, og trenger ikke å bruke høreapperater. Jeg er bare døv for veldig lyse toner, som pipe-lyder, s-lyden osv.. Sist jeg var på date, så spurte fyren om jeg hadde problemer med å utale s-lyden, og jeg ble jo såå flau da, så vet ikke om jeg burde bare si noe til ham før jeg treffer ham eller bare ta det som det kommer? Han skal jo reise langt, bare for å treffe meg.. Og nå er jo billettene bestilt og alt.. HI
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #7 Skrevet 15. desember 2008 Du trenger ikke si noe før han kommer. Det er en detalj, og jeg er sikker på at han ikke kommer til å bry seg! Gled deg heller over at han kommer. Fokuser på andre ting i stedet for:-) Hilsen meg som svarte først.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 15. desember 2008 #8 Skrevet 15. desember 2008 synes ikke du skal tenke så mye på det jeg. Er typen noe å samle på, så liker han deg uansett! Er enig med hun som skriver at det er slikt som er sjarmerende og gjør folk til den de er. Det høres jo ikke ut som det er så voldsomt heller, jeg tror kanskje du er mer opptatt av det selv, enn det andre er? Jeg har en far som stammer bittelitt, men det er så lite at man sjeldent legger merke til det. Men jeg vet at han tenker på det, selv om folk rundt slettes ikke bryr seg om det. Hvis du er veldig nervøs for daten, kan du jo bare skrive det i en bisetning til ham, så du slipper å sitte å lure på om han legger merke til det? Men som sagt- liker han deg, så liker han deg, 's'-lyd eller ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå