Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Eller er det greit å reagere? Jeg var vitne til noe helt utrolig da jeg fulgte vesla i barnehagen nå nettopp. Da jeg kom inn i garderoben, stod en av assistentene og slet ei lita jente på 2-3 år i håret. Men herregud da, hva er det du gjør, sa jeg til henne. Og fikk til svar; det var hun som begynte!! Ble skikkelig redd for jenta mi, for hun er 18 mnd og river ofte folk i håret, mest fordi hun synes det er så interessant med langt hår, og vi har ikke greid å lære henne av med det ennå. Jeg bare sa klart i fra til assistenten at hvis jeg hørte at hun hadde gjort noe sånt mot mitt barn, så kom hun til å få problemer. Og så så jeg i fra til ped leder at dette er uakseptabelt (fikk til svar at de skulle snakke om det). Vurderer sterkt å ta det direkte til styrer. Den stakkars jenta stod jo faktisk og gråt
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Det er ikke vanlig, det er ikke i orden og det er ikke lovlig. Ta det med styrer med en gang. Hva tenkte du på når du lot denne galingen få ture på? Når hun tar igjen på et barn kan du være sikker på at hun tar igjen med andre barn. Ville du likt det hvis en av de andre mødrene tok en bhgansatt i å lugge dattera di, men sa at det var greit så lenge de ikke lugget hennes eget? Herreminhatt, helt absurd...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 "Hun begynte" - Herregud, var assistenten like gammel som ungen?? Skulle nesten tro det.. Ungen er liten og vet vel ikke helt at man ikke skal dra noen i håret. Eller synes det er morsomt å få reaksjoner på det, men kanskje ikke den reaksjonen hun fikk nå... Synes du håndterte det meget rett, hadde gjort det samme som deg.. Og begynt å lure på om det er vanlig, om noen andre i barnehagen gjorde sånne ting..
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Jeg lot henne ikke ture på.. Gikk jo rett til pedleder. Styrer må jeg evt ringe privat siden hun ikke var på jobb, og det tror jeg faktisk jeg skal. Jeg har aldri sett henne rive mitt barn i håret, og har likevel tatt det videre. Så det er ikke bare mitt barn jeg tenker på. HI
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 Nei, ikke vanlig. Bra du reagerte for det er jo nesten grunn nok til avskjed på dagen (ok, ikke sikker, men om jeg var ped.leder hadde jeg vært fristet).
gossegass Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 Jeg hadde forlangt at hun hadde fått sparken - hun har ikke noe med å jobbe med barn å gjøre. Om dette ikke skjer hadde jeg tatt kontakt med moren til jenta, evnt gått til avisen, fått henne anmeldt etc. Helt uakseptabelt!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #7 Skrevet 15. desember 2008 Nå kommer det vel straks en lov som forbyr all fysisk avstraffelse av barn, så da er det jo grunnlag for politianmeldelse etterhvert også. Fullstendig uakseptabelt uansett- og det av en som skal være 'profesjonell' når det gjelder barn?? Ring til styrer så snart du kan, og gjør det klinkende klart at dette ikke er noe du aksepterer. Jeg ville også gitt beskjed til foreldrene til jenta det gjelder jeg, om jeg visste hvem de var.
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #9 Skrevet 15. desember 2008 Hadde jeg sett noen gjøre sånt mot et barn, hadde jeg blitt så sint at jeg hadde vel dratt vedkommende etter håret inn direkte til styret! Og skulle det ha blitt noe spm. hadde jeg bare svart det var hun/han som begynte! Så hadde jeg krevd vedkommende fjernet fra barnehagen umidelbart, ellers hadde jeg annmeld hele barnehagen. (hvis jeg ikke hadde gjordt det uansett, men hadde vel sett det litt ann etter situasjonen).
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #10 Skrevet 15. desember 2008 Nei, det er heldigvis overhodet ikke vanlig, og heller ikke akseptabelt. Ville tatt det opp med styrer i barnehagen. Bra du sa hva du mente om det, og gikk videre med det. I sånne situasjoner kan man lett bli så paff at man ikke reagerer før lenge etterpå. Men det er aldri for sent å gi beskjed! Ville også fortalt det til jentas foreldre. Hadde det vært min datter det gikk ut over, ville jeg vært takknemlig om du ringte og fortalte meg det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå