Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

Førstegangsfødenede her.

Og idag tidlig gikk slimproppen gitt.

Noen som har erfaring med hvor lang tid etter at den gikk, så har fødselen satt i gang. Vet det kan ta litt tid, men er jo spennende å høre..

Syns det er utrolig moro at det ihvertfall er ett eller annet på gang nå. Termin imorgen.. Men har hele tiden hatt på følelsen av å gå over! Spennende.!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med min første gikk slimproppen 4 uker før tiden og jordmor sa at jeg nok gikk ut tiden og ikke skulle tenke mere på det ;-) Slik gikk det altså ikke. Samme kveld gikk vannet og riene startet 1 time etter dette :-)

Skrevet

førstegangsfødende jeg også.. jeg vet ikke om slimproppen har gått, men jeg TROR det.. (da jeg var på toalettet en natt.. 3 dager siden). Har 5 dager til termin. Intet har skjedd enda...

Hos min søster som nettopp fødte gikk slimproppen tre uker før hun fødte.

Skrevet

er annengangs jeg =) forrige gang gikk slimproppen 2 dager før gutten kom til verden =) denne gangen gikk den leeenge før :-P slimproppen gikk for 1 mnd siden og har ennå 1 mnd til termin =) ingen tegn til fødsel her, heldigvis, men jeg tror nok at din lille er like om hjørnet ettersom du har termin i morgen ;-)

Skrevet

Hvordan vet man at det er slimproppen som går, og ikke bare litt ekstra utflod? Jeg har hatt en del utflod gjennom hele 3. trimester, og et par ganger har det vært såpass mye at jeg har trodd det var slimproppen som gikk..

Skrevet

Jeg var ikke i tvil..!

Det kom en del helt klart slim da jeg stod opp av sengen.

Og det kom en del da jeg gikk på do. Fortsatte å komme litt..

Gikk på do en gang til for å sjekke hva som foregikk og etter å ha sittet litt,

så sa det plopp og en liten slimklump (gjennomsiktig, litt lyserosa. Men på føden sa de at den kan se veldig forskjellig ut med tanke på farge) hadde falt ut. Så jeg skjønte det veldig lett.. Men har jo hørt at den absolutt ikke trenger å se ut som en propp! Er ikke lett å vite når alt er nytt og alt kan variere så veldig..

Men akkurat når det gjaldt dette var jeg heldig og var ikke i tvil! ;-)

Masse lykke til fremover..!

Skrevet

hos meg gikk slimproppen 1 og en halv uke før fødsel første gang... og nå er det 13 dager siden den gikk, jeg er nå i uke 34.. de sier det ikke skal gå mer en 4 uker etter proppen er gått, til baby kommer, om den ikke går super tidlig, da kan den hvis dannes på nytt....

ang, hvordan mann vet det er slimpropp... nja tror kanskje det er fordi det er så vanvittig mye og så seigt at det bare må være det...men var selv usikker med første mann.

Skrevet

førstmann vet jeg ikke.må ha vært under fødsel.når jeg skulle ha andremann gikk slimproppen kl 13.30,og da startet riene kort tid etter.kl 19.00 holdt jeg en nydelig gutt i armene:)Blir spennende å se denne gangen

Skrevet

Min gikk også i dag! :) Skulle akkurat til å spør om det samme...hehe...om hvor lang tid jeg har igjen da sånn ca? Som med alt annet er det visst forskjellig fra person til person. Det er uansett gøy å se at det skjer noe:) Har ikke termin før 25. desember...plutselig føles det ikke så lenge til allikevel! Drømmer om han hver natt nå:)

Skrevet

Har hørt så mye om denne slimproppen! Nå har jeg et bilde i hodet om at jeg en vakker dag kommer på do, og hører et SHWOPP, og der faller en kork ut. En slimete kork! Hehehe. Og at det da skal fungere omtrent som når man tar proppen ut av vasken og vannet suges ned i avløpet; at fostervannet bare pipler ut gjennom mine 'avløpsrør'. Vet jo det ikke er slik det foregår, men...

Skrevet

Med gutt nr 1 gikk slimproppen en uke før vannavgang/fødsel. ...denne gangen har jeg ikke sett snurten av den.. (termin på mandag). Proppen min var "sprukket" men en så den kom ut som en liten gele remse, men det var veldig enkelt å se at den hadde vært litt rund..

Skrevet

Slimproppen min gikk for over 3 uker siden,og jeg sitter her å venter enda..Term.om 2 dager..Så det kan enda ta lang tid,desverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...