Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Er det noen som har erfaringer med dette? Har et barn på snart to år, og har flyttet fra pappaen. Vi har ingen annen mulighet enn at han har barnet i helgene og jeg i ukene. Ellers måtte jeg hatt barnet hele tiden. Men pappaen har vært fraværende fra fødselen av, og selv om vi har bodd sammen, kjenner barnet ikke pappaen sin, og det er ikke noe gøy for noen av oss at h*n bare klenger på mamma. Vi ønsker at pappa og mamma skal være like viktige for barnet, men vet ikke hvordan vi skal gripe fatt i det. Det ser jo ut som om h*n ikke liker faren sin, men problemet ligger nok i litt usikkerhet, og at mamma har vært her hele livet.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 far kan jo ikke forvente at barnet skal sette han likt som mor, når far har vært fraværende og mor har brukt masse tid med barnet. om far ønsker dette, så må han bruke tid med barnet over en lang periode. jeg ser bare på foreldrene mine, der faren min tittet innom her når småen var baby, mens moren min nesten aldri gjorde det. det er helt tydelig at det har mye å si. nå er jo ofte 2 åringer i en fase der de ofte er veldig opptatt av hvem som er "sine" personer. så at barnet klenger på mor er jo fordi det er mor som er h*ns.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå