Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Vet ikke hvor jeg skal begynne.. Jeg har en eks samboer/kjæreste som det tydeligvis har klikka helt for. Det ble slutt mellom oss for over 5 år siden. Det var et turbulent forhold som varte i 4 år(altfor lenge ser jeg nå). Han hadde allerede da store alkohol-problemer. MÅTTE drikke hver helg, uansett!!! Det var iallefall jeg som tilslutt pakka bagen å dro. Etter dette har jeg nesten ikke snakka med ham. Han behandla meg veldig dårlig når han drakk, så jeg så ikke noen grunn til å holde kontakten med ham. Nå de siste ukene har han da begynt å ringe meg! Midt på natta, alltid natt til lørdag eller søndag.. dvs han er dritas! Han gjorde dette for et par år siden også, men da trua jeg ham med å gå til politiet og anmelde ham for trakasering, så han ga seg. Men, nå er det altså på an igjen! Jeg har ingen interesse av å ha noe som helst med ham å gjøre. Jeg er nå lykkelig samboer (snart gift) og har fått to flotte barn sammen med verdens snilleste og skjønneste mann. Når han jævla eksen min nå har ringt hver helg de siste ukene har jeg ikke tatt telefonen, ikke svart ham senere eller noe. Men, jeg er DRIT lei!!! What to do?? Kan jeg anmelde ham? Be han dra til helvete har jeg gjort før, trua ham med anmeldelse har jeg også gjort.. Blir så frustrert!!!!! Han har faen meg ikke noe med å ringe meg, er ikke interessert i å ha kontakt med en alkoholisert jævlunge.. (han er snart 33, oppfører seg som han er 13..) Jeg klikker snart iallefall. Har vurdert å ringe mor hans eller søstera hans, men føler liksom ikke de har noe med det heller da... Takk for at du gadd å lese!
Joikaboll@ Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Eh.... jeg blei litt satt ut av det du skriver jeg. Dette er jo en mann du har delt 4 år av livet ditt sammen med. Hans mor eller søster har ikke noe med dette å gjøre. Kan du ikke bare ta tlf en gang han ringer, spør om det er noe viktig, og si klart og tydelig fra på en høflig måte, at han ikke trenger å ringe deg, at du er ferdig med han og har et godt liv som det er nå.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Å hvorfor skal jeg liksom være grei mot ham? 4 år i helvete betyr ingenting idag! Ja, vet det er mi feil at jeg ble så lenge i det forholdet, men jeg ønsker ham ikke noe godt!!! For min del må han bare drikke seg i hel!
erteposen + 4 Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Jeg reagerer ikke på at du vil kontakte moren eller helst søsteren hans, men ikke for å skjelle han/de ut eller vere sint. Fortell hans søster at du er bekymret for hans oppførsel og spør henne om han har det bra. Fortell deretter at denne ringingen plager familien deres mye, og du ikke kan involvere deg i han og spør om hun har noe råd om hvordan få han til å slutte. Du vil selvsagt ikke gå så langt som å kontakte politiet, men samtidig har du en familie som du først og fremst må ta hensyn til. Skal du ringe til dem så måååå du vere hyggelig og bekymret.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 Du kan jo faktisk annmelde han da, men da må du ha sagt ifra til han først at han må slutte med å plage deg, om han da fortsetter kan du annmelde han for trakasering evt.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 Ja du kan anmelde han, det hadde jeg gjort. Jeg regner med at du har sagt fra at ikke skal plage han. Dette er trakaseringen..... men jeg syns du skal holde resten av familien hans utenfor.... det er ikke deres ansvar eller handlinger... lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå