ღhælgelainnღ Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Det nevnes i et innlegg her at noen bruker håndsprit i forbindelse med omgangssyke. Får man kjøpt dette på apoteket og er det til noe hjelp? Når skal man begynne å bruke det og det er vel ingen vits i å bruke det på barna, eller? Her har vi ikke hatt det ennå, bortsett fra eldstemann som spydde på to tidspunkt tidligere i høst. Jeg hører om dette over alt for tida og vi skal reise på juleferie på lørdag, så det hadde vært så deilig å sluppet unna dette akkurat nå. Men det smitter jo som f... Så sjansen for å få det er vel ganske stor?
Pusur_mor Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Hei ! Du får kjøpt d på apotek og på Spar-Kjøp. Muligens andre steder også. Jeg har 6 unger, og vi har sjelden omgangssyke i huset, og når den først kommer, er det som oftest bare en eller 2 som får det. Bruker antibac både på meg selv og barna. Jeg bruker det ikke hele tiden, men når noen er syke brukes det mye. Ungene har blitt flinke til å komme på det selv også.
ღhælgelainnღ Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. desember 2008 Kan det brukes forebyggende? Altså i forbindelse med vanlig håndvask, så sprayer man på dette, eller?
Pusur_mor Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Det kan brukes forebyggende, ja. Ville ikke brukt det hver dag hele året rundt, men hvis du vet det er mye sykdom rundt deg, så kan det være lurt å bruke det. Det gjør jeg. Ett annet tips er biola. Det hjelper til å regulere magen.
Pusur_mor Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 Antibac er en slags gelé som man har på på samme måte som håndcrem. Vær obs på at det kan tørke ut huden, så det kan være lurt å smøre seg med håndcreme innimellom.
storebror og junibaby=) Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 synes nesten vanlig håndvask med såpe tørker ut mere jeg....på jobben bruker vi kun sprit,pga at det blir renere og fordi vi ikke blir så tørre av det.
ღhælgelainnღ Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. desember 2008 Er det slik at hvis man da bruker den gelèen og deretter vasker seg på hendene med vanlig såpe og vann, så må man på nytt ta på gelèen for at den skal virke?
Pusur_mor Skrevet 15. desember 2008 #8 Skrevet 15. desember 2008 ja, geleen skal ikke vaskes bort. Må ha på på nytt når hendene vaskes Er enig i at såpe og vann også tørker ut hendene, når jeg tenker meg om ;-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå