kari27år Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Jeg har blitt rådet av jordmor til å få modningsakupunktur som forberedelse til fødsel. Har lest på nett at dette er en behandling de starter med i uke 35. Jeg er 35 fullgåtte uker nå, og tenkte jeg skulle starte behandling.. Problemet er bare at det fort blir dyrt.. Har ikke sjekket så mye rundt enda, men har blitt forespeilet 500,- kr pr behandling.. Noen som har noen tips til hvor man burde gå? (i Oslo) Ellers mottas all erfaring med takk!
sheila Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Hei! Har ikke så mye erfaring, går på det selv, men fødselen vet jeg ikke hvordan blir ennå.Det jeg kan si er at det har hjulpet veldig på bekkenet mitt, roet meg ned og hjulpet på søvnen. For meg er det verdt det:) To gode venner av meg har født nå, begge har gjort det og er overbevist på at det har lettet fødselen. Jeg går i Drammen og der koster det i alle fall 350 per gang, men 500 første gangen. Håper det var litt hjelp:) masse lykke til!
flypapir Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Hei! Jeg skal begynne med modningsakupunktur denne uka. Her betaler jeg 500kr for første konsultasjon og 300kr pr time deretter... Liker å tro at det er vel anvendte penger! Det er også mange sykehus som setter modningsakupunktur, så du kan jo ringe ditt sykehus og høre? Der gjør de det helt gratis.
Fire småtroll Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Her setter jordmor på helsestasjonen det helt gratis. Det er også flere av jordmødrene på sykehuset som setter, men da blir det litt sånn "ta det som det kommer" timer, hvis det er en rolig dag på sykehuset kande sette akupunktur innimellom, men plutselig er det 4 stykker i fødsel og da bryr de seg selvfølgelig ingeting om at de har lovet deg noen nåler... Du trenger forresten ikke så mange timene med modningsakupunktur heller, jeg startet litt senere og fikk både modnings- og riestimulerende nåler samtidig, jeg fødte dagen etter tredje behandling. Behandlingene ga meg masse kynnere og maserier som påvirket livmormunnen, så jeg hadde allerede 3 cm åpning og var helt moden før jeg gikk i fødsel.
Britt Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 Noen som vet om de har tilbud om modningsakupunktur på Ullevål sykehus?
Gjest Skrevet 16. desember 2008 #6 Skrevet 16. desember 2008 det var dyrt med 500 kr. jeg betalte 350 første gangen, og deretter 280 pr gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå