Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera vår på 2 mnd og 17 dager har blitt forkjøla. Hun er veldig tett i nesa og hoster (nesten litt tørrhoste). Hun har ikke feber. Bør vi ta henne med til legen? Angående morsmelk i nesa til forkjøla baby - noen som vet om det er ok å spraye med sprøyte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt ok å spraye med sprøyte, men ikke ta for hardt i. Drypping er vel nok når de er så små. Det finnes nesesugere på apoteket som en kan kjøpe. Den har jeg brukt veldig mye. Drypp nesen først og la morsmelka godgjøre seg der og sug ut. Du vil ikke tro hvor mye snørr en liten baby kan ha før du ser det. Lykke til.

Skrevet

Tak for svar. Første gang hun er forkjølet og jeg blir litt bekymret, hehe (hønemor). Tror jeg leste et sted at det ikke er vanlig at de er syke når de er så små, men det er nok bare innbildning. Når tar man evt. kontakt med lege?

Skrevet

Vesle gutten min er også forkjølet og han rakk bare å komme hjem fra barsel før storesøster smittet han. Jeg drypper forsiktig med saltvann-nesedråper eller morsmelk i nesen og suger med en nesesuger. Passer på at han sover medoverkroppen litt hevet, feks på mitt bryst. Jeg har vært til legen med han siden han surklet litt i brystet også, men visste på forhånd at det ikke var noe annet enn forkjølelse, men jeg ville høre at legen sa det også! Bare dra til legen om du er bekymret, ellers ville jeg passe på at hun spiser godt (kan hende hun må amme oftere siden det er vanskelig å amme når man er tett i nesen og derfor blir man mer sliten) og at hun tisser som vanlig. Barn under 3 mnd skal heller ikke ha feber, da MÅ man til lege. Lykke til og god bedring:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...