Gå til innhold

NAV eh...jorden kaller NAV!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

På spørsmål ang hva det koster å ringe NAV etter deres egne beregninger fikk jeg dette til svar pr e-post.

"Kostnad pr samtale for bruker som ringer NAV kundesenter på 815-nummer fra en fasttelefon, vil være kr. 0,59 i oppstart og kr. 0,39 pr. minutt. Det blir kr. 1,96 for en samtale på tre minutter og en køtid på 30 sekunder. Samtaler fra mobiltelefoner avhenger av abonnementstype. En typisk mobilsamtale til 815-nummer i gjennomsnitt vil koste kr. 12,14. Beregningen baserer seg på et gjennomsnitt av de tre største mobiloperatørenes dyreste og billigste abonnement, for en samtale på tre minutter og en køtid på 30 sekunder."

Mitt spørsmål videre til dere er, hvor mange har hvor ofte sittet 30 SEKUNDER i kø på NAV??

Videoannonse
Annonse
Gjest julestjerneblinkestjerne
Skrevet

Trodde NAV var en form for offentlig instans - hvordan i alle dager kan de ta seg slike blodpriser for at man skal ringe dem?

Skjønner jo nå hvorfor de ALDRI besvarer mine e-mails.....

Skrevet

Eh, hvorfor ringer dere kundesenteret, og ikke lokalkontoret? Eller er det kanskje bare kundesenter der dere bor??

Et kundesenter vil vel alltid bli dyrere enn et vanlig lokalt tlfnummer. Her jeg bor har jeg aldri sittet lenger enn 30 sekunder i kø hos NAV. Kan ikke huske at jeg har sittet i kø noen gang egentlig. Men, jeg har ringt andre NAV kontorer og der har det enkelte ganger vært kø.

Synes ikke det var så ille priser fra fasttelefon egentlig, men mobil var jo i en helt annen klasse..

Skrevet

Poenget mitt var som julestjerneblinkestjerne påpekte, det skulle ikke vært lovlig at NAV som en offentlig instans kunne ha et 815 nummer. Særs ikke da det er så og si umulig og kommer gjennom. For ikke å snakke om alle gangene man må ringe opp igjen når man blir "satt over."

Jeg kan betale for meg jeg, men da NAVs klientell også ofte omfatter individer med meget begrensede ressurser, og de er oppmerksom på det, synes jeg det er horribelt at de kan ta slike satser og det med loven på sin side.

De er dessuten utrolig vanskelige å få svar pr e-post fra. Jeg har faktisk blitt henvist flere ganger på e-post til heller å ringe NAV på 815 nr og be om å bli satt over til en kundebehandler, gjerne undertegnende, for da med lovnad om et bedre svar enn de kan gi pr e-post. WTF!! Unnskyld meg men dersom de ikke kan svare pr e-post for de ikke gidder ta seg tid til det, blir det i en kombinasjon med svadasvaret jeg fikk fra "Knut Kundebehandler, NAV" litt vel svevende..

Men det er mitt syn da. Jeg vet ikke hvor du bor men dersom du aldri har sittet i kø noengang på NAV er det i seg selv en god grunn til å flytte dit du bor. Selv har jeg aldri hørt om det før. Alle jeg kjenner har store problemer med å nå gjennom hos NAV. Ender som regel med at man må stille seg i kø på kontoret og sette av en hel dag til det.

Skrevet

Det høres ikke helt bra ut alt dette her nei. Jeg er også enig i at en offentlig etat ikke skulle brukt 815 nummer, da dette fordyrer det meste for brukerne.

Jeg bor på et veldig lite sted, så her bruker det visst ikke å være mye til kø nei. Verken på tlf, eller på kontoret. Lenge siden jeg har vært på NAV kontoret selv, men jeg ringer nå innimellom.

Vet fra andre at det har blitt mye vanskeligere å få tak i folk på NAV etter at de ble NAV og at mange av kontorene har slått sammen sentralbordene, har kundesenter osv. Slik burde det ikke være i en så viktig velferdsetat som NAV er blitt.

Skrevet

Ja det er nok forskjell på store steder og små. Jeg vet at der mine foreldre bor, er det aldri noe problem dersom man drar på kontoret. Telefon er litt så som så men aldri så ille som der jeg bor. Her er det håpløst.

Skrevet

Jeg fikk aldri tak i riktig person da jeg ringte NAV så jeg tenkte at det kanskje var bedre og avtale et møte. Men da måtte jeg først ringe vedkommende for å avtale og det er ikke så lett når personen ikke er å få tak i på telefon.

Grunnen til at jeg mått snakke med de var at jeg fikk brev om at de ville stanse foreldrepengene ettersom jeg ikke hadde barn. Sykehuset hadde glemt å sende inn papirene. Til slutt tok jeg med babyen og alle papirene fra sykehuset og møtte opp personlig uten avtale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...