Gå til innhold

"bestille" kjønn på baby????

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en stund siden leste jeg et inlegg på dib om at det var noen som skulle reise til Russland forr å sette inn eggceller på et babykjønn de ønsket??? Er dette mulig?? Blir helt forvirra jeg nå.... noen som ville gjort noe sånt?? Hva synes dere jenter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg trodde det vær sædcellene som bestemte kjønn og ikke eggcellene... så jeg syns det høres undelig ut

Skrevet

Mulig er det vel. USA holder vel også på med dette. Sikkert andre land også. Egget må være befruktet slik at de kan finne ut hvilket kjønn det er, og så er det vel "bare" å sette det inn da.

Jeg tror ikke vi hadde kommet til å gjøre noe slikt, men man skal vel aldri si aldri. I utgangspunktet er jeg i ikke for det, men det får vel være opp til hver enkelt når først muligheten er der....

Skrevet

Det er sædcellene som bestemmer kjønnet.

I endel land driver man med "sædvasking", dvs man skiller ut jentesædcellene fra guttesædcellene, for å få akkurat det kjønnet man ønsker. Høres sært og merkelig ut for meg, ikke noe jeg ville gjort ihvertfall ;)

Skrevet

Jeg hadde ikke greid å bestemme meg for hvilken jeg ville ha, så det kunne jeg nok ikke gjort selv iallefall.

Skrevet

Ja det er mulig, og lov i enkelte land.

Skulle vi hatt en til, og det hadde vært lov (og ikke for dyrt) å gjøre her hjemme, så hadde vi nok gjort det for å få en jente. Har to nydelige gutter nå.

Skrevet

Jeg ville aldri vurdert det bare fordi jeg hadde lyst på en jente/gutt, men tror ikke det skjer så ofte heller. I de fleste tilfellene hvor dette gjøres er fordi man er disponert for alvorlige arvelige sykdommer som følger et bestemt kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...