Gå til innhold

Tips til dessert på nyttårsaften??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lei av riskrem:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg eeeelsker sjokoladefondant og silt bringebærsaus, men det er kanskje litt mektig.

Skrevet

Hjemmelaget karamellpudding

Bær med krem og is

Dronning Maudes fromage

Skrevet

Freia sin sjokolade mousse med daim kuler er knall god. Porsjoner ut moussen i de fineste dessertskolene du har og sett i kjøleskapet. Før servering spruter du på en klatt kremfløte og et blad med fersk sitronmelisse som pynt. Serveres med kald vaniljesaus! Det er garantert en hit!

Jeg lager alltid en bolle i tillegg til dessertskålene, for at det skal bli rikelig!

Skrevet

Oj, så flinke dere er da:))) Er dette veldig vanskelig eller??

Skrevet

Serverer alltid hjemmelaget Creme Brulee, men man må ha gassbrenner og god tid ( de skal stekes i vannbad). Veldig godt, og de som drikker konjakk til kaffen sier det er nydelig kombo;)

Skrevet

Creme Brulee du, hehehe.. Høres veeldig lekkert og godt ut, men sånn ferdighetsmessig tror jeg ikke jeg skal begi meg ut i så ulendte terreng.

Vi skal ha Tira Misu til konjakk og kaffen.. Men, desserten etter middagen må falle i god jord både hos stor og liten:) Og helst ikke innebære fremmedord som gassbrenning o.l. :-D

Skrevet

He-he, det er ikke vanskelig men veldig artig å stå der med brenneren;) Tiramisu er jo kjempegodt, hva med god is og varme bær til sist?

Skrevet

Ja, det er nok ikke så dumt.. Og faller nok i smak hos både liten og stor:o)

Kan jo bare legge isen over i fin bolle eller noe:o) Hmm.. Jaaa.. Tror jeg går for det jeg!! Skal til Sverige en dag, der vet jeg de har masse gode frosne bær også!

Heh, tusen takk for svar:))))

Skrevet

*Panna Cotta med bærcoulis

*Sjokoladepuddingkake med bringebær m/fløtekrem eller is til

*Crèmè Brûlet

*Ostekake med gelèlokk med bær inni (f. eks blåbærgelè med slike store dessertblåbær)

*Tirami su

*Sjokolademousse med krem til

*Hjemmelaget sitronfromasj (litt jobb, men godt)

*Fromasjkake med sjokolade og frukt i (en av mine favoritter)

*Hjemmelaget karamellpudding

*Sherrypudding (en annen favoritt)

Skrevet

I fjor lagde jeg pannekaker og pakte is inni dem, smeltet melkesjlkolade å hadde på.

DET slo ann, barna sankker enda om det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...