erteposen + 4 Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Jeg eeeelsker sjokoladefondant og silt bringebærsaus, men det er kanskje litt mektig.
cherry coke Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Hjemmelaget karamellpudding Bær med krem og is Dronning Maudes fromage
hårsår Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 Freia sin sjokolade mousse med daim kuler er knall god. Porsjoner ut moussen i de fineste dessertskolene du har og sett i kjøleskapet. Før servering spruter du på en klatt kremfløte og et blad med fersk sitronmelisse som pynt. Serveres med kald vaniljesaus! Det er garantert en hit! Jeg lager alltid en bolle i tillegg til dessertskålene, for at det skal bli rikelig!
Twintipp og himmelblå Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2008 Oj, så flinke dere er da:))) Er dette veldig vanskelig eller??
OsloMor Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 Serverer alltid hjemmelaget Creme Brulee, men man må ha gassbrenner og god tid ( de skal stekes i vannbad). Veldig godt, og de som drikker konjakk til kaffen sier det er nydelig kombo;)
Twintipp og himmelblå Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2008 Creme Brulee du, hehehe.. Høres veeldig lekkert og godt ut, men sånn ferdighetsmessig tror jeg ikke jeg skal begi meg ut i så ulendte terreng. Vi skal ha Tira Misu til konjakk og kaffen.. Men, desserten etter middagen må falle i god jord både hos stor og liten:) Og helst ikke innebære fremmedord som gassbrenning o.l. :-D
OsloMor Skrevet 14. desember 2008 #9 Skrevet 14. desember 2008 He-he, det er ikke vanskelig men veldig artig å stå der med brenneren;) Tiramisu er jo kjempegodt, hva med god is og varme bær til sist?
Twintipp og himmelblå Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. desember 2008 Ja, det er nok ikke så dumt.. Og faller nok i smak hos både liten og stor:o) Kan jo bare legge isen over i fin bolle eller noe:o) Hmm.. Jaaa.. Tror jeg går for det jeg!! Skal til Sverige en dag, der vet jeg de har masse gode frosne bær også! Heh, tusen takk for svar:))))
Mom2Two Skrevet 14. desember 2008 #11 Skrevet 14. desember 2008 *Panna Cotta med bærcoulis *Sjokoladepuddingkake med bringebær m/fløtekrem eller is til *Crèmè Brûlet *Ostekake med gelèlokk med bær inni (f. eks blåbærgelè med slike store dessertblåbær) *Tirami su *Sjokolademousse med krem til *Hjemmelaget sitronfromasj (litt jobb, men godt) *Fromasjkake med sjokolade og frukt i (en av mine favoritter) *Hjemmelaget karamellpudding *Sherrypudding (en annen favoritt)
Leirha Skrevet 14. desember 2008 #12 Skrevet 14. desember 2008 I fjor lagde jeg pannekaker og pakte is inni dem, smeltet melkesjlkolade å hadde på. DET slo ann, barna sankker enda om det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå