trillersnart Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Det er så vondt når babyen tar tak i puppen. Holder nesten ikke ut. Kjennes ut som noen nesten skjærer i den. Avtar bitte litt, men syns det er så vondt å amme. Har ammet tidligere, men kan da ikke huske at det har vært slik. Gruer meg til hver amming. Noen som har noen råd til når dette gir seg. Babyen kun 3 dager gammel. Har fått litt melk nå ikke bare råmelk.
miapia Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Hva med å pumpe annethvert måltid og servere med kopp/skje? Det reddet mine pupper? Er brystvortene hvite?
Gjest Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Legg han til når han smatter litt og gjør munnbevegelser. Hvis du venter til han er gråtesulten suger han hardere og biter mer. (ååå jeg skulle ønske noen hadde fortalt meg det når jeg skulle starte å amme...) kjøp albueskjell. Det hjalp meg mye. og smør litt brystmelk på vortene når du er ferdig. Lykke til:) (og gratulerer!)
Gjest Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 det blir bedre!!!! ikke gi opp:) jeg fødte for 5 uker siden og hadde det slik som deg, men nå går det bra:) men er du sår? prøv å luft tørke å smøre morsmelk på å alt det der, å gå inn på ammehjelpen.no for flere gode råd!!! Men jeg hadde det som sagt som deg og grudde meg masse til ammingen, men er veeeldig glad jeg ikke ga opp!! (Meeen, skjønner de som faktisk må gi opp også da...)
hårsår Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 På apoteket kan du få kjøpt brystskjold. Dette avlaster godt. Jeg brukte det da jeg begynte å blø og til jeg var god igjen. Personlig ammet jeg i 2 år, og fant det ikke behagelig en eneste gang. Men så er ammingen for barnet, og ikke en selv. Bare tenk hvor bra det er!
trillersnart Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2008 Hvor lang tid tok det før det ga seg da? Har bestemt meg for ikke å gi opp ennå. Har også prøvd å legge han til før han er sulten og gråter men da tar han den ikke. Bare lukter.
Ørna m/2 ørnebarn pp1 Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 Jeg hadde ammeproblemer og det sluttet ikke å gjøre vondt før barnet var 4 mnder. vasket brystvortene helt rene og luftet dem leeenge, så smurte jeg på litt brystmelk og når det hadde tørket et tynt lag med purelan og så brukte jeg ullinnlegg:) det blir bedre, det lover jeg:)
Gjest Skrevet 14. desember 2008 #8 Skrevet 14. desember 2008 ikke for å ta motet fra deg, men det er først nå de to siste ukene det ikke har vært vondt å legge henne til...men det ble jo gradvis bedre da:) så det var vel verst de 3 første ukene...
Pysa Skrevet 14. desember 2008 #9 Skrevet 14. desember 2008 Hvis du begynner å bli sår, så legg babyen den andre veien, i tvillingstilling. (Dvs at babyens føtter er under din høyre arm mens den suger ditt høyre bryst - evt venstre arm/bryst). Greia er at det avlaster brystvorta, og gjør at den såre delen får hvile. Sjekk også at du har nok melk - det er innmari vondt å amme hvis man er tom.
Gjest julestjerneblinkestjerne Skrevet 14. desember 2008 #10 Skrevet 14. desember 2008 Heisann, Har nettopp vært på ammekurs. Om det gjør vondt, så suger babis feil! (Med mindre du har brystbetennelse eller noe sånt da). Det jeg bet meg merke i er at nesen til babyen skal peke rett mot brystvorten. Da må babyen strekke litt på hodet og gape høyt opp for å nå brystvorten. Det skal da være lettere å få babyen til å suge riktig. Ellers lærte vi også at om det gjør vondt, så må du avbryte med en gang, og forsøke å legge til barnet på nytt, til det føles riktig. Ellers kan det jo kanskje høres ut som brystbetennelse? Det er noe helt vanvittig vondt. Da kjennes det ut som om x-antall nåler stikkes inn i puppen når man ammer. Er jo fort gjort å få, om man får litt trekk på puppen eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå