1mor Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 har sjekket hos lege med alt fra ultrlyd, blodprøver,gynekolog og alt og ingenting er galt, men alikavell har eg ikkje eggløsning meir enn kanskje 1 gang i året. nå har eg og typen prøvd å få nr 2 i 4 mnd snart men ingen hell. gynekologen sa at hun ikkje ville sette i gang hormonbehandling før om 6 mnd dersom eg fremdelest ikkje har blitt gravid:( men vi ønsker så sterkt en til og derfor lurte eg på om nokon her har gode råd til å få igang syklusen igjen uten legehjelp?? datteren vår er nå straks 16 mnd gammel og vi ønsker en liten en til før hun fyller 3. er så fælt å ta tester og det er negativt hver gang. eg klarer ikkje å se programmer om fødsler og graviditet lenger, da kjem tårene og lengselen etter eit barn til... alle råd blir godt tatt imot:)
atsjo Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Har du menstruasjon? Jeg har ikke det så mangler eggløsning her også.. Gutten min er 15 mnd nå og vi prøver på nr 2, men føler det er veldig håpløst siden jeg ikke har menstruasjon. Har tatt mange prøver her også. De var normale, men den innvendige ultralyden viste at folikklene i eggstokkene mine er litt annledes enn det som er vanlig slik jeg forstod det. (ser ut sånn det ofte gjør med de som har pcos). Har du tatt ul? Sist manglet jeg mensen i nesten 7mnd før jeg plutselig var gravid med gutten min. Flax? Jeg får heller ikke noe hjelp før 7-8 mnd med prøving. Veldig frustrerende. Men nå har jeg tatt sink tabletter, en hver dag i et par mnd. Det gjorde jeg sist også og plutselig var jeg gravid. Om det hadde noe å si er jo umulig å vite, men leste noe om at det kan påvirke hormonene i kroppen så du har jo ingenting å tape på det... Jeg kjenner på sekretet og tappen hver dag, men syns det er så vanskelig å vite om det er sædrester eller el slim. Jeg er litt sånn at når jeg først har bestemt meg for noe så tenker jeg på det hele tiden og klarer ikke slutte før det skjer. Sånn er det nå, og er veldig redd for å ikke klare å leve normalt hvis det kommer til å ta lang tid.. Vi skal klare det!! Må nesten bare tenke at vi er så heldige å ha et barn hver allerede og at det vil komme en liten bror eller søster tilslutt:)
1mor Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2008 ja eg tok innvendig ultralyd, hormonprøver, gynekologiske prøver og ellers alt dei kunne ta nå av prøver. alt er heilt normalt. eg ammer 1 gang om kvelden enda og har ikkje hatt mens på snart 16 mnd. legen sa at så lite amming skulle ikkje vere grunnen til at mensen ikkje er kommet enda. eg og er slik at eg klarer ikkje å tenke på anna enn at eg ønsker så sterkt å bli gravid igjen, og det er virkelig frustrerende å ikkje få det til:( har hatt to spontanaborter tidlegere så det er vel det som gjer at ønsket om 1 barn til er så sterkt.. er sink tabeletter slikt man kan ta uten å gå gjennom legen? takk for råd:) lykke til med prøving der og:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå