Anonym bruker Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Jeg snakket med frelsersarmeen på onsdag som var og fikk beskjed om at jeg kunne komme en mateske når de skulle levere den ut. Noen dager senere kom jo etterbetalinga på OS som jeg var totalt uforberedt på. Så jeg trenger vel egentlig ikke den mateska nå, selv om det hadde vært deilig å bruke pengene på noe annet. Så nå gnager samvittigheta litt. En del sier at det er jo noen som trenger det mer enn meg, men den andre delen sier jo at det er jo ingen som mister en mateske fordi jeg får en. Mamma mener jeg bør ta den. Hva synes dere? Jeg er så redd for at det skal oppfattes at jeg bare vil ha det fordi det er gratis.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 hvorfor ikke ta den i mot? disse pengene kan du jo spare en del av sånn at du har til uforutsette utgifter siden. det vil nok komme godt med
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Prøv å sette av litt penger av dem, sånn at du har til ufortutsette utgifter - og sånn at du kanskje slipper å be om mateske neste jul! Jeg kan ikke forestille meg at folk som ikke trenger det ber om mateske... Det skal mye mot til å be om hjelp til slikt. Så ta imot og lev som du ellers ville gjort og skap en økonomisk trygghet for deg og barnet:-)) God jul!!
OneOfTheBoys Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Ta i mot! Ikke ha dårlig samvittighet av den grunn. OS skal holde til julegaver også så det kan likevel bli trangt.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 Jeg ville nok ha ringt Frelsersarmen og sagt hva som hadde skjedd i så fall kunne de ha bestemt, kanskje har det for få matesker, kanskej må de si nei til andre eller kanskje de rett og slett har mer enn nok og sier at det er greit. Det er jo noe at dere også skal sitte i julen og spise denne maten så det er ikke sikkert den vil smake like godt dersom du føler at dette er feil. Jeg dømmer deg ikke uansett hva du velger men når du alt sier at samvittigheten gnager så kan det ende opp med en dårlig jul p.g.a. dette.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 Jeg tror nok jeg skal snakke med dem på fredag (skal oog hente den da). Det er nok ekstremt lite sannsynlig at de må si nei til noen andre pga meg siden at man skal "bestille" dem og at de handler dem inn etter de har fått alle "bestillingene". I tillegg er det to andre aktører her i byen som leverer matesker til trengende. Jeg har en buffer, så jeg ville nok ikke gått og sultet. Mamma sa noe sånt som at jeg burde ta den fordi det ikke var samme mulighet da hun var alene med to og nesten ikke eide nåla i veggen. Men jeg vet ikek jeg. Har tenkt litt på det idag, og kommet fram til at jeg bare skal forklare situasjonen for hun på frelsersarmeen. For jeg sa jo til henne at det ikke var julemiddagen jeg ikke hadde råd til, det var liksom alt rundt. For jeg skal jo spise julemiddag hos mamma. Men hun sa at det var standard det som var i pakkene, og at det i tillegg var en liten pakke til barnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå